عملیات اجرایی توسعه بندر صیادی تیس چابهار بزودی آغاز می شود

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
عملیات اجرایی توسعه بندر صیادی تیس چابهار بزودی آغاز می شود

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی توسعه بندر صیادی و گردشگری تیس چابهار با همکاری اداره کل شیلات استان و منطقه آزاد این شهرستان بزودی آغاز می شود

هدایت الله میرمرادزهی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: طرح زیربنایی توسعه بندر ماهیگیری و گردشگری تیس در راستای استفاده مطلوب و بهتر صیادان انجام می شود.
وی گفت: فرصتهای سرمایه گذاری فراوانی در حوزه شیلات در این منطقه وجود دارد که اجرای بهینه آن با توجه به نگاه مثبت مدیر عامل منطقه آزاد چابهار محقق می شود.
وی از مساعدت و همکاریهای بسیار خوب منطقه آزاد چابهار در زمینه اجرای طرحهای شیلاتی بخصوص توسعه و لایروبی بندر صیادی تیس در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری پایدار قدردانی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برای توسعه مناطق همجوار، منطقه آزاد این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
حامدعلی مبارکی اظهار داشت: بیش از 30 میلیارد ریال در 2 سال گذشته برای توسعه فرودگاه نظامی کنارک هزینه شده است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار برای برقرسانی و روشنایی بندر صیادی کنارک نیز بیش از 11 میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی ادامه داد: بندر صیادی کنارک یکی از بنادر کددار تن ماهیان در جهان است که پس از 15 سال از راه اندازی ناقص آن، با همت و تلاش منطقه آزاد چابهار و استانداری سیستان و بلوچستان برقرسانی شده است.
بندر ماهیگیری و گردشگری تیس در محدوده منطقه آزاد و پنج کیلومتری شهر چابهار و نزدیکی روستای تیس واقع شده است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید