پیش بینی تولید بیش از ۱۷۰۰ تن ماهی در مزارع پرورشی خراسان شمالی

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
پیش بینی تولید بیش از ۱۷۰۰ تن ماهی در مزارع پرورشی خراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پیش بینی شده بیش از یک هزار و ۷۲۰ تن ماهی در مزارع پرورشی این استان تولید شود

محمدعلی مصباحی با بیان اینکه میزان تولید ماهی در خراسان شمالی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته، اظهار کرد: باتوجه به میزان پیش بینی تولید ماهی در استان، توانسته ایم در ۹ ماه نخست امسال یک هزار و ۶۰۰ تن ماهی تولید کنیم که نسبت به برنامه ۳۷ درصد جلو هستیم.

مصباحی افزود: این میزان تولید ماهی در ۹ ماهه امسال در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است به طوری که سال گذشته یک هزار و ۵۹۸ تن ماهی در سطح استان تولید شد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه ۷.۱ کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال ۸ کیلوگرم در سال است.

مدیر شیلات و امور آبزیان خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر رازو جرگلان کمترین میزان تولید ماهی را در استان دارد و شهرستان های شیروان، اسفراین و فاروج بیشترین تولیدی را به خود اختصاص داده اند.

مصباحی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۷۵ مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی فعال است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ مرکز پرورش ماهی گرمابی و ۷۵ مرکز پرورش ماهی سردآبی است.

وی با اشاره به سرانه پایین مصرف ماهی در خراسان شمالی گفت: علیرغم اینکه ماهی یکی از پروتئین های سالم است اما هنوز فرهنگ آن برای مردم استان جا نیفتاده در حالی که قیمت پایین است.

این مسئول مطرح کرد: یکی از علت های اینکه مردم خراسان شمالی از ماهی استقبال نمی کنند، وجود دام زیاد است که به سمت مصرف گوشت قرمز روی آورده اند.

مصباحی در ادامه به میزان تسهیلات اعطا شده در بخش شیلات و آبزیان اشاره کرد و گفت: طی امسال دو میلیارد تومان تسهیلات به این منظور به متقاضیان پرداخت شده در حالی که میزان تقاضای تسهیلات بیش از سه میلیارد تومان بوده است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید