رهاسازی بچه ماهی های استخوانی در رودخانه های گیلان

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
رهاسازی بچه ماهی های استخوانی در رودخانه های گیلان
90 درصد صید ماهیان استخوانی دریای خزر حاصل تکثیر مصنوعی است

رها سازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر در گیلان آغاز شد

مدیر کل شیلات گیلان گفت : 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در 2 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت و شهید یوسف پور سیاهکل تولید و در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی می شود.

آقای شعبانی با اشاره به اینکه رهاسازی بچه ماهیان استخوانی تا اواخر مرداد ادامه دارد افزود :امسال میزان تکثیر و پرورش لارو ماهی در گیلان 25 درصد افزایش یافته که علت آن نیز صید غیرمجاز ماهیان مولد از رودخانه هاست.
وی گفت : شیلات گیلان سالانه برای حمایت از صیادان و پایداری و اقتصادی کردن صید ماهی از دریای خزر حدود 150 میلیارد ریال هزینه می کند.

رییس مرکز تکثیر و پرورش ماهی شهید انصاری رشت هم با اشاره به اینکه گیلان در تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی در کشور مقام نخست را دارد: گفت ماهیان استخوانی که در گیلان تکثیر می شود علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین می کند به استانهای گلستان و مازندران هم صادر می شود.
آقای خمیرانی افزود : 11 گونه از ماهیان استخوانی از قبیل ماهی سفید ، سیم ، سوف، سیاه کولی ، شاه کولی ، لایی ماهی ،کپور تالابی ، اردک ماهی درگیلان تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی رها سازی می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان هم با اشاره به اینکه 90 درصد صید ماهیان استخوانی دریای خزر حاصل تکثیر مصنوعی است گفت : آلودگی رودخانه ها و دریای خزر ، صید قاچاق و غیر قانونی ، کاهش صید و ناامن بودن آن باعث شده است تکثیر طبیعی ماهی در رودخانه های گیلان به صفر برسد.

آقای ایلدرم افزود : 10 هزار صیاد سه استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان سالانه حدود 20 هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید می کنند

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید