دانش فنی صنعت شیلات به روز شود

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


ایرنا، غلامعلی حبیبی منش روزچهارشنبه درجلسه کارگروه شیلات و آبزیان این شهرستان افزود: دراین شهرستان 10 هزار نفر از صنعت شیلات ارتزاق می کنند که شایسته است حمایت بیشتری از این صنعت منطقه صورت گیرد.

وی اظهارکرد: دریا یک سرمایه ملی و متعلق به همه است که باید درراستای حفظ این نعمت الهی مجدانه تلاش شود.

فرماندارگناوه گفت: برای حفظ این سرمایه در شورای تامین شهرستان در مورد شناورهای متخلف تدابیری اندیشیده شده و با شناوران متخلف و متجاوز برخورد جدی صورت می گیرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: قابلیت های اراضی رودحله بندر ریگ در امر پرورش آبزیان قابل توجه است که با فراهم کردن زیر ساخت ها لازم می توان جایگاه واقعی این منطقه را در رونق اقتصادی فراهم کرد.

بهیار حاجیان افزود: سالانه بیش از 10 هزار تن میگو در بخش صید و صیادی و آبزی پروری در استان تولید می شود که درنوع خود کم نظیر است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان بوشهر گفت: در بخش صید و صیادی، تولیدات و اشتغال مطلوبی صورت گرفته که برای رشد و توسعه بیشتر آن به همت و تلاش وتوجه بیشتر مسوولان نیاز است.

محمد کارگر افزود: از مسوولان انتظار است که از تردد شناورهای تفریحی بویژه شناورهای بی هویت که باعث بروز مشکلات فراوانی در دریا می شوند، ممانعت بعمل آید.

مهدی ابراهیمی مدیر اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: تاکنون 50 درصد از مزارع تولید میگو شهرستان برداشت شده که پیش بینی می شود تا پایان فصل به بیش از سه هزارتن برسد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر که بیش از نیمی ازجمعیت آن ازطریق دریا ارتزاق می کنند

دیدگاه خود را بیان کنید