مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تکنولوژی نوین مجهز می‌شوند

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
مزارع پرورش ماهی استان زنجان به تکنولوژی نوین مجهز می‌شوند

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان فعالیت کارشناسان در راستای توسعه و رونق تولید ماهی پاک در استان گفت: مزارع پرورش ماهی استان به تکنولوژی نوین مجهز می‌شوند

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان اظهار کرد: در راستای ارائه اطلاعات و افزایش آگاهی علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه پرورش ماهی در استان زنجان 30 کارشناس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این کارشناسان به همه پروژه‌های پرورش ماهی مشاوره می‌دهند، گفت: برای استاندارد شدن فعالیت در زمینه پرورش و تولید ماهی، مزارع استان با بهره‌گیری از علم و دانش روز به تجهیزات و تکنولوژی نوین مجهز می‌شود.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان فعالیت کارشناسان در راستای پرورش و تولید ماهی پاک عنوان کرد: در این راستا کارشناسان فعال در این عرصه آماده ارائه مشاوره برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در زمینه پرورش ماهی هستند.

وی با بیان اینکه هر یک از افراد علاقه‌مند به فعالیت در عرصه پرورش و تولید ماهی می‌توانند با ارائه طرح خود نسبت به دریافت تسهیلات برای راه‌اند ازی مزرعه پرورش ماهی اقدام کنند، افزود: با مطالعه و بررسی طرح در صورت تأیید آن توسط کارشناسان از ارائه‌دهنده طرح برای راه‌اندازی مزرعه حمایت‌های لازم به عمل می‌آید.

بورانی بیان کرد: برای رونق اقتصادی ناشی از توسعه فعالیت در عرصه پرورش و تولید ماهی، اقدامات لازم برای افزایش فعالیت برای پرروش و تولید ماهی در استان زنجان به عمل می‌آید.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی مزارع پرورش ماهی در استان زنجان عنوان کرد: در راستای بهره‌گیری هر چه بهتر از آب رودخانه‌های استان هر یک از مزارع پرورش ماهی باید به سیستم تصفیه آب مجهز باشند.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان اینکه باید هر یک از مزارع پرورش ماهی شهرستان ماهنشان به سیستم تصفیه آب مجهز شوند، ابراز کرد: 70 درصد از مزارع پرورش ماهی استان زنجان در شهرستان ماهنشان است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مزارع پرورش ماهی شهرستان ماهنشان استاندارد نشده‌اند، مجوز راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان صادر نمی‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید