پیش‌بینی تولید 16800 تن ماهی سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
پیش‌بینی تولید 16800 تن ماهی سردآبی و گرمابی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 16 هزار و 800 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی و 65 تن شاه میگو در آذربایجان غربی تولید شود

معصوم فصیح امروز در ارومیه با اشاره به میزان تولید آبزیان در استان طی سال گذشته، اظهار داشت: میزان تولید آبزیان در آذربایجان غربی در سال گذشته 16 هزار و 767 تن بوده است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود 16 هزار و 800 تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی و 65 تن شاه میگو در آذربایجان غربی تولید شود که میزان تولید طی سال جاری نسبت به سال گذشته از افزایش برخوردار است

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به میزان صادرات ماهیان پرورشی و شاه میگو اشاره و خاطرنشان کرد: میزان صادرات ماهیان پرورشی به میزان 500 تن ماهی و 67 تن شاه میگو و به کشورهای عراق، فرانسه، آلمان و ارمنستان صادر شده است.

وی با اعلام اینکه سال جاری به میزان 3.3 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی تولید و به بازار عرضه خواهد شد، ادامه داد: با صدور مجوزهای لازم هم در قالب مزارع بزرگ و هم در داخل شهرها به صورت مراکز تکثیر و عرضه آهنگ رشد و توسعه آن در استان زیاد است.

فصیح به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش کیفیت محصولات شیلاتی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح مکانیزاسیون در سطح مزارع موجود مدنظر قرار دارد که اجرای چنین پروژه‌هایی سبب افزایش تولید در واحد سطح دو تا سه برابر ظرفیت می‌شود.

وی افزایش تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و کنترل بهداشتی محصولات تولیدی و بهینه‌سازی بازارهای عرضه آبزیان و اجرای روش‌های نوین آبزی‌پروری را از اقدامات انجام شده در خصوص افزایش کمیت و کیفیت محصولات شیلاتی عنوان کرد.

فصیح با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های آبی مستعد آبزی‌‎پروری فراوانی بوده، ابراز داشت: آبزی‌پروری در آذربایجان غربی از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و در حال حاضر اجرای روش‌های نوین پرورش آبزیان و نیز توسعه گونه‌های آبزیان با ارزش در استان در دستور کار شیلات استان قرار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به اقدامات انجام شده در حوزه تحقیقات شیلات و آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: آغاز مطالعه ظرفیت‌های آبزی‌پروری شهرستان‌ها و اتمام آن در شش شهرستان استان و برنامه‌ریزی جهت انجام مطالعات بقیه شهرستان‌ها و شروع مطالعات و امکان‌سنجی پروژه پرورش در قفس از جمله اقدامات در حوزه تحقیقات شیلات و آبزیان به شمار می‌رود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید