فعالیت 167 مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
فعالیت 167 مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌ شمالی گفت: هم‌اکنون 167 مزرعه پرورش ماهی در استان فعالیت دارند

غلامرضا حجی‌پور امروز در بجنورد اظهار کرد: بیشترین میزان تولید ماهی در استان خراسان شمالی به‌واسطه دارا بودن استخرهای پرورش ماهی مربوط به شیروان است.

وی بابیان اینکه 167 مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 62 مزرعه مربوط به ماهیان سردآبی و 97 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی است

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین چهار مزرعه ماهیان زینتی در استان خراسان شمالی در زمینهٔ پرورش ماهیان آکواریومی فعالیت دارند.

وی با اشاره به میزان تولید ماهی در استان گفت: سالانه افزون بر یک هزار و 450 تن ماهی در استان تولید می‌شود که از این میزان تولید ماهی در خراسان شمالی یک هزار و 200 تن ماهی سردابی و 250 تن ماهی گرمابی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر لزوم افزایش مصرف ماهی در استان و ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: بر اساس آخرین‌ آمارهای شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، میزان مصرف ماهی در استان 7.1 کیلوگرم است.

حجی‌پور با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور به‌طور میانگین 9 کیلوگرم است، گفت: این میزان مصرف ماهی در استان 7.1 کیلوگرم است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سرانه مصرف ماهی در استان خراسان شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری است که با فرهنگ‌سازی مصرف ماهی در استان باید به سمتی برویم تا در سال‌های آینده مصرف ماهی به سرانه مصرف کشور نزدیک شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید