شمار شناورهای صید ممنوعه ترال درآبهای این بندر افزایش یافته است

دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
شمار شناورهای صید ممنوعه ترال درآبهای این بندر افزایش یافته است

مدیر تعاونی صیادی بندر دیر(dayyer) استان بوشهر گفت: افزایش شمار شناورهای صید غیرمجاز ترال در آبهای این بندر باعث مشکلاتی برای صیادان شده است

حسین بهشتی نژاد روز یکشنبه افزود: با وجود اقدامات خوب مسئولان استان و برخورد جدی دادگستری شهرستان با شناورهایی که به روش غیرمجاز ترال صید می کنند اما در روزهای اخیر شمار این شناورها در این منطقه افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: اکنون در بازار ماهی فروشان میگو صیدگاه مطاف این شهرستان به فراوانی وجود دارد که نشان دهنده فعالیت قاچاقی شناورهای صید غیر مجاز ترال است.

مدیر تعاونی صیادی بندردیر نقش حراست آبزیان شیلات در برخورد با این شناورها را با اهمیت دانست و افزود: حراست آبزیان شیلات در برخورد با این شناورهای متخلف نقش بسیار تاثیرگذاری دارد اما برای برخورد با این عوامل حراست نیاز به امکانات و اعتبار ویژه است.
وی گفت: صیادان این بندر گلایه دارند که اگر روند صید غیرمجاز ترال(کف روب) ادامه پیدا کند تا فصل آغاز صید مجاز میگو که در مردادماه سال جاری است، دیگر چیزی در دریا باقی نمی ماند.
بهشتی نژاد با اشاره به آمادگی صیادان این بندر برای صید میگو بیان کرد: تحقیقات شیلات استان برای زمان آزاد سازی میگو مشغول انجام کار است و هم اکنون صیادان این بندر با تهیه وسایل و امکانات صید خود را برای صید میگو آماده می کنند.
دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور تعداد 35 لنج صیادی، 11 کشتی و 300 قایق صیادی به امر صید و صیادی مشغول هستند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید