آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و صیادی استان بوشهر توسعه می‌یابد

چهار‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و صیادی استان بوشهر توسعه می‌یابد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و صیادی استان بوشهر توسعه می‌یابد.

عبدالرسول کازرونی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر اظهار داشت: ارائه آموزش‌های نوین مهارتی را در استان بوشهر به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی برای اشتغال است که از جمله می‌توان به انرژی هسته‌ای و همچنین صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد که تمرکز بالایی برای آموزش مهارتی در این بخش‌ها داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اضافه کرد: در یک افق چهار ساله برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که هشت هزار نفر برای کار در صنعت هسته‌ای و ۱۰ هزار نفر نیز برای فعالیت در عرصه نفت و گاز آموزش مهارتی لازم را فرا بگیرند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش کیفیت آموزش‌ها در سطح استان، بیان کرد: تمرکز بر افزایش میزان یادگیری و مهارت‌اندوزی در فنی و حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد.

کازرونی همچنین از توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و صیادی استان بوشهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دریا محور توسعه استان بوشهر است، توسعه آموزش‌های دریایی را در استان به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نداشتن مهارت کافی یکی از مهمترین عوامل بیکاری در جامعه است، ادامه داد: توانمندسازی شاغلین و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در برنامه قرار دارد.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید