شیلات سخت‌گیری درباره مجوزهای صید را کنار بگذارد

چهار‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
شیلات سخت‌گیری درباره مجوزهای صید را کنار بگذارد

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان شیلات ایران سخت‌گیری در زمینه دادن مجوزهای صیادی به ساحل‌نشینان را کنار بگذارد تا مردم راحت‌تر از دریا ارتزاق کنند

حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر عصر امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات فعالان شیلاتی استان که با حضور رئیس شیلات ایران برگزار شد، اظهار کرد: سخت‌گیری در دادن مجوز صید به ساحل‌نشینان به‌خصوص آن دسته از صیادانی که سال‌ها است از این ناحیه ارتزاق می‌کنند، درست نیست و سازمان شیلات دست از سخت‌گیری در این زمینه بردارد.

وی افزود: منابع خدادادی خلیج فارس و دریای عمان توسط صیادان کشورهای مختلف در حال صید است و اگر ما در استان هرمزگان به صیادان قایق‌هایی که برای تأمین معاش روزانه‌شان به مجوز صید نیاز دارند، مجوز ندهیم، عملا اشتغال آنها و گذران زندگی‌شان را به خطر انداخته‌ایم.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس اضافه کرد: در گذشته کشتی‌های چینی در آبهای دریای عمان و خلیج فارس صید می‌کردند و اکنون نیز شاهد حرکت برخی از آنها در نزدیکی سواحل کشورمان هستیم که در حال صید صنعتی از دریا هستند که البته اقدامات خوبی از سوی شیلات برای جلوگیری از صید خارجی‌ها در آبهای ایران انجام شده اما انتظار داریم که اجازه صید به مردم بومی هر منطقه نیز داده شود.

ذوالقدر با بیان این که اکنون ذخایر خوبی در حوزه فانون ماهیان در دریای عمان و خلیج فارس وجود دارد و اگر برای صید آنها به‌خصوص به روش‌های صنعتی همت نکنیم، این منابع عظیم را صید می‌کنند و با خود خواهند برد.

وی از رئیس شیلات ایران خواست تا سخت‌گیری را در دادن مجوز صید به مردم ساحل نشین کنار بگذارند و اجازه دهند تا مردم این مناطق بتوانند با صید زندگی خودشان را اداره و تأمین کنند.

نماینده میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد در خانه ملت همچنین خواستار آموزش به مردم ساحل نشین و ارائه تسهیلات به مردم برای استفاده از روش‌های نوین صید شد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید