جمع آوری دام های غیرمجاز ماهیگیری از پهنه آبی تالاب گمیشان

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۱ بازدید
جمع آوری دام های غیرمجاز ماهیگیری از پهنه آبی تالاب گمیشان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای ترکمن و گمیشان ازجمع آوری 8 رشته دام غیرمجاز ماهیگیری از پهنه آبی تالاب بین المللی گمیشان خبر داد.

علی بیانی روز یکشنبه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با گشت و پایش پیاده پهنه آبی و مناطق کم عمق تالاب این تعداد دام ماهیگیری که به صورت غیرقانونی نصب شده بود را جمع آوری کردند.
به گفته وی نصب این دام های غیرمجاز در تاریکی های شب صورت می گیرد.
تالاب گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

از سوی دیگر هر گونه صید و استحصال آبزیان در این محدوده ممنوع و با متخلفان حسب ماده 10 و 11قانون شکار و صید برخورد خواهد شد، در این مواد قانونی برای متخلفان ،حبس و جزای نقدی برای متخلفان پیش بینی شده است.
بیانی همچنین گفت که یک بهله پرنده شکاری دلیجه که اواخر هفته گذشته به جهت ضعف و ناتوانی جسمی به محیط زیست این منطقه تحویل داده شده بود، پس از تیمار و کسب سلامتی و توان پرواز از سوی محیطبانان در زیستگاه طبیعی خود رها شد.
دلیجه پرنده ای شکاری از تیره شاهینیان است که 32 تا 38 سانتیمتر طول دارد؛ بدن این پرنده باریک و دمش بلند است که در انتهای لبه صاف یا اندکی گرد دیده می شود و در زمره پرنده های حمایت شده، است.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن وگمیشان با داشتن یک پاسگاه شبانه روزی در مناطق شمالی گمیش تپه و در مجاورت تالاب گمیشان و با دارا بودن خودروهای عملیاتی و کمک دار، قایق، دو دستگاه هاور کرافت آبی - خاکی وظیفه صیانت و حفاظت از زیستمندان تالاب را برعهده دارد.
شهرستان گمیشان با افزون بر 67 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان واقع و همجوار با کشور ترکمنستان است. بندرترکمن نیز با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان قرار دارد، این دو شهرستان در ساحل شرقی خزر واقع هستند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید