پرورش ماهیان دریایی در منطقه آزاد انزلی

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
پرورش ماهیان دریایی در منطقه آزاد انزلی

رئیس سازمان شیلات از انعقاد تفاهمنامه با منطقه آزاد انزلی در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهی در قفس در محدوده این منطقه خبر داد.

حسن صالحی ظهر امروز در دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان با قدردانی از توجه استاندار به بخش شیلات استان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان تحقق پیدا کند.

وی از انعقاد تفاهمنامه سازمان شیلات با سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش شیلات خبر داد و افزود: همکاری در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهی در قفس در محدوده منطقه آزاد انزلی از جمله موضوع‌ها در تفاهمنامه مذکور است.

به گفته رئیس سازمان شیلات، مجتمع بندر در حال ساخت کاسپین در منطقه آزاد انزلی می‌تواند پشتیبان مناسبی برای نصب و راه‌اندازی قفس‌های دریایی در این منطقه باشد.

صالحی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و شیلات ایران برای فعال کردن صنایع شیلاتی از بندهای تفاهمنامه مذکور است، تصریح کرد: راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی آبزیان از دیگر موضوع‌های تفاهمنامه سازمان شیلات با منطقه آزاد انزلی است.

*اجرای 4 هزار تن طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور بیان کرد: رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفرهای استانی دارد و یکی از این مصوبات در گیلان پرورش ماهی در قفس است.

محمدعلی نجفی به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل «انبارسر» بندر کیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن در فصل بهار امسال اشاره کرد و افزود: امسال تا فصل پاییز قفس‌های ماهی با ظرفیت تولید چهار هزار تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف ساحلی گیلان نصب می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در مجموع برای 9 سرمایه‌گذار مجوزهای لازم به‌ویژه زیست‌محیطی صادر شده و پروانه تاسیس گرفتند و در صورت دریافت تسهیلات تا پایان سال شش هزار تا 12 هزار تن قفس پرورش ماهی در دریا نصب می‌کنند.

این مسؤول با تأکید بر ضرورت پرداخت کامل مطالبات چایکاران و پره‌های صیادی، بیان کرد: مطالبات کشاورزانی که تک‌محصولی هستند و تنها امید آنها به پول دریافتی تولیدشان است باید به‌موقع پرداخت شود.

نجفی، یکی از ظرفیت‌های مناسب برای آبزی‌پروری را استفاده از آبندان‌ها خواند و تصریح کرد: شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان و سازمان جهاد کشاورزی استان باید بستر پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اندیشه مشترک توسعه بیشتر بخش آبزی‌پروری و شیلات باید گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده باید با تمام توان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید