برنامه های افزایش سرانه مصرف ماهی در طارم اجرا می شود

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
برنامه های افزایش سرانه مصرف ماهی در طارم اجرا می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برنامه های ترویجی و آموزشی استفاده از انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی به منظور افزایش سرانه مصرف ماهی در سطح این شهرستان انجام می شود.

علیرضا عماری افزود: با توجه به ارزش غذایی آبزیان استفاده از آن در رژیم غذایی افراد امری ضروری به شمار می رود.
وی یادآورشد: آشنایی با روش های مختلف پخت انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی کمک قابل توجهی به افراد می کند تا بتوانند در رژیم غذایی خود از آبزیان استفاده کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، آموزش روش های طبخ آبزیان را عاملی برای ترویج استفاده از آبزیان در تغذیه عنوان کرد و گفت: گسترش استفاده از ماهیان سلامت افردا و جامعه را به دنبال دارد

عماری، از بهره مندی 58 نفر از زنان روستایی با چگونگی طبخ انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در سطح شهرستان طارم خبرداد و افزود: در این کلاس ها بانوان این مناطق با سه روش پخت و پز ماهی آشنا شدند.
وی تاکید کرد: مصرف آبزیان به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و محافظت بدن در مقابل بیماری ها، فشارهای عصبی، کاهش کلسترول خون، سکته های قلبی، کنترل چربی خون قابل تاثیرگذار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: مصرف ماهی نقش قابل توجهی در تامین ویتامین های A-B-D-K-E و انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن دارد.
عماری، از فعالیت 28 بهره بردار در 28 مزرعه آبزی پروری در سطح شهرستان طارم خبر داد و یادآورشد: در این مزارع انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی پرورش و وارد بازار مصرف می شود.
وی، ماهیان پرورشی گرم آبی در این شهرستان را کپور معمولی، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد بیان کرد و افزود: ماهی سردآبی نیز از نوع قزل آلای رنگین کمان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، با بیان اینکه 28 بهره بردار فعال بخش آبزی پروری در شهرستان طارم با مجوز فعالیت می کنند، گفت: این فعالان در مامالان، آستاکل، قانقلی چای علیا، کردآباد، هزار رودعلیا، جزلاندشت، درام، چورزق، شیت، ولیدر، دستجرده، نوکیان و کهیا فعالیت می کنند.
عماری اظهار کرد: برگزاری کلاس های طبخ آبزیان با حضور 58 نفر از بانوان در روستای گیلانکشه و با مشارکت اعضای صندوق اعتبارات خرد این روستای برگزار شد.
شهرستان طارم به واسطه کشاورزان تلاشگر و زحمت کشی که دارد بزرگترین مرکز تولید زیتون کشور است که سالانه 40 هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.
فعالیت در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری در شهرستان طارم رونق چشمگیری دارد و از این رو نزدیک به 95 درصد مردم این شهرستان در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کنند.
کشاورزان طارمی از ابتدای امسال تاکنون اقدام به کاشت گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، انواع لوبیا سبز و محصولات جالیزی از قبیل طالبی، خربزه، هندوانه، خیار، کدو انواع لوبیا از جمله لوبیا سبز، لوبیا سفید، لوبیا چشم بلبلی و چیتی، گوجه فرنگی و باقلا کرده اند.
در این مدت علاوه بر کاشت این محصولات برداشت محصول کرفس، نخود فرنگی و سیر نیز انجام شده است.
باغداران طارمی با تولید 45 درصد از زیتون کشور نقش تاثیر گذاری در اقتصاد دارند.
این شهرستان با بیش از 54 هزار نفر جمعیت در منطقه شمالی استان زنجان در همسایگی استان گیلان، قزوین و اردبیل واقع شده و با برخورداری از آب و هوای نیمه گرمسیر دارای شرایط اقلیمی متفاوت از سایر نقاط این استان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید