برداشت بيش از هزار تن ميگو در خوزستان

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

برداشت بيش از هزار تن ميگو در خوزستان
هزار و 300 تن میگو با پایان فصل برداشت ، از مزارع میگوی استان خوزستان برداشت شد.
مدیرکل شیلات خوزستان امروز گفت: این میزان میگو از گونه وانامی از نیمه شهریور تا نیمه اول آبان ماه از 11 مزرعه پرورشی در استان برداشت شد .
آقای مغینمی با اشاره به اینکه این مزارع در مناطق چویبده , آبادان و خرمشهر فعال هستند افزود: سایت چویبده آبادان امسال نیز رکود متوسط برداشت میگو در هر هکتار در سطح کشور را از آن خود کرد.
وی متوسط برداشت میگو در هر هکتار در سطح کشور را سه تن عنوان کرد و گفت: متوسط برداشت میگو در سایت چویبده آبادان سه و هفت دهم تن می باشد .
مدیرکل شیلات خوزستان افزود : بخشی از میگو به علت مرغوبیت و کیفیت زیاد در واحدهای نگهداری و ذخیره‌سازی آبزیان ذخیره شده و تا یک ماه آینده مراحل صادرات آن انجام می‌شود.
مغینمی گفت : در تولید میگوی استان هیچ گونه مواد دارویی و شیمیایی استفاده نمی‌شود و میگو را در یک بستر آب و به صورت طبیعی تولید می‌شود.
وی افزود : عمده نوع میگویی که در استان تولید می‌شود وانامی است زیرا به علت سرعت رشد و سازگاری زیاد با شرایط شوری و درجه حرارت و بازار پسندی، ارزش اقتصادی زیادی دارد.
میگوی وانامی بومی آب های دریای مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی و جنوب کشور پرو است و به دلیل مزیت های فراوان نسبت به سایر گونه های پرورشی مورد توجه پرورش دهندگان میگوی استان خوزستان قرار گرفته است.
در استان خوزستان 20 مزرعه میگوی پرورشی وجود داردکه شامل 300 هکتار می باشد
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید