تولید ماهی سردابی در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
تولید ماهی سردابی در چهارمحال و بختیاری دو برابر شد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با نظارت و انجام فرایند فنی و تخصصی در مزارع ، تولید ماهی سردابی این استان نسبت به دو سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است

عبدالمحمد نجاتی در جلسه مسئولان فنی مزارع پرورش ماهی سردابی افزود: طبق بررسی انجام شده در سال 92 تولید ماهی 8 هزار تن بود که با نظارت های بهداشتی دامپزشکی در سال 95 به 17 هزار تن رسیده است.
وی،نقل و انتقال غیر اصولی را مهمترین عامل انتقال بیماری آبزی در مزارع پرورش ماهی اعلام کرد و تصریح کرد: نظارت و کنترل بهداشتی، بهترین راهکار کاهش تلفات در تولید است.

نجاتی،نقش مسئولان فنی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: مسئولان فنی و تخصصی در افزایش کمی و کیفی تولید نقش مهمی برعهده دارند که این امر اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری،نظارت بر بخش تولید و عرضه محصولات پروتئینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید و عرضه محصولات دامی فاقد کیفیت،نقش مستقیم در سلامت مردم جامعه دارد.
نجاتی، ارسال به موقع و منظم گزارش بهداشتی مسئولان نظارتی به شبکه را بهترین راهکار حفظ سلامت مواد خوراکی در چرخه تولید تا مصرف دانست و افزود:صدور گواهی حمل با نظارت در سیستم درتامین سلامت مواد غذایی نیز تاثیرگذار دارد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:با تمهیدات اندیشیده شده ورود و خروج هرگونه محصولات شیلات از جمله بچه ماهی، ماهی پرواری، تخم چشم زده باید با هماهنگی مسئولان فنی مزارع انجام شود.
در این جلسه مشکلات و چالش های پیش رو بهره برداران ماهی سردابی استان بررسی و تبادل نظر شد .
استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 17 هزارتن ماهی سردابی مقام نخست کشور را دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید