هیج کشتی خارجی در آب‌های ایران صید نمی‌کند

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
هیج کشتی خارجی در آب‌های ایران صید نمی‌کند

رئیس سازمان شیلات گفت: برای تولید و صادرات یک میلیارد دلار محصولات شیلات ایران تا 10 سال آینده هدف‌گذاری کرده‌ایم

حسن صالحی ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری هرمزگان اظهار داشت: امروز فضایی در کشور ایجاد شده است که همه دستگاه‌های مختلف مصمم به تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و با توجه ویژه‌ای که طی سال‌های اخیر به شیلات به خصوص در قالب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف صورت گرفت، رشد چشمگیری در حوزه شیلات حاصل شده است که باید با قدرت و جدیت آن را ادامه دهیم.

وی افزود: سیاست‌های توسعه دریامحور با مرکزیت بخش شیلات تدوین شده است و ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را شناسایی و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس‌کل شیلات گفت: سهم آبزی‌پروری در شیلات بر حوزه صید فزونی یافته و باید این وضعیت را در کشورمان که سهم 40 درصدی دارد را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: در سال 94 بیش از یک تن خاویار پرورشی به خارج از کشور صادر شده است و برنامه داریم که طی 10 سال آینده میزان کل صادرات آبزیان از کشورمان را به یک میلیارد دلار در سال برسانیم که در این بخش سهم پرورش ماهی و میگو در قفس در نقاط مختلف کشورمان به‌خصوص در سواحل جنوبی اهمیت فراوانی دارد.

صالحی با بیان اینکه هیچ کشتی خارجی در آب‌های ما صید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: برای کمک به اقتصاد مناطق ساحلی کشورمان، سامانه GPS آفلاین بر روی تمامی شناورهای بزرگ صیادی نصب شده است و ابلاغ کرده‌ایم که آنها حق صید در خارج از محدوده‌های تعیین شده را ندارند و از سال آینده نیز این سامانه‌های GPS به‌طور آنلاین کنترل و ارزیابی می‌شوند.

رئیس‌کل شیلات یادآور شد: شناورهای تحت مالکیت کشورمان حضور مداوم و مستمری را برای صید در اقیانوس هند دارند و بیش از 800 شناور ایران هم‌اکنون در آب‌های اقیانوس هند کار صید صنعتی را انجام می‌دهند که در میان 35 کشور جهان رتبه دوم را دارد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید