تولید خاویار بصورت پایلوت در چهار شهرستان اصفهان آغاز شد

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تولید خاویار بصورت پایلوت در چهار شهرستان اصفهان آغاز شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید خاویار بصورت پایلوت در چهار شهرستان استان از جمله آران و بیدگل، کاشان، سمیرم و نجف آباد آغاز شد

محمد رضا عباسی اظهار داشت: استان اصفهان یکی از استان های پیش قدم در تولید خاویار است که از سال ۱۳۹۰ مبادرت به پرورش ماهیان خاویاری کرده است و چون ۱۰ سال برای تولید خاویار زمان طول می‌کشد بنابراین هنوز به مرحله بهره برداری و برداشت خاویار نرسیده‌ایم.

وی بیان داشت: هم اکنون در چهار شهرستان آران و بیدگل، کاشان، سمیرم و نجف آباد به صورت پایلوت اقدام به تولید خاویار می‌کنیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: این ماهیان در دریای خزر بعد از حدود ۱۴ سال خاویار تولید ولی در کویر پیش بینی می شود، ظرف کمتر از هفت سال به تولید برسد.

وی بیان داشت: حفظ و تکثیر ماهیان خاویاری می تواند آینده اقتصادی خوبی را برای کشور به وجود بیاورد، زیرا اغلب کشورها دارای شرایط لازم برای پرورش ماهیان خاویاری نیستند و ایران از گذشته تاکنون یکه تاز عرصه صادرات خاویار بوده است.

عباسی گفت: استان ما توانایی همه جانبه برای پرورش تعداد بیشتری از این گونه ماهیان را دارد و تمام واحدهای پرورش دهنده مجوز دار موجود در استان اصفهان می توانند مبادرت به خرید این گونه بچه ماهیان کنند و به هر واحد تعدادی اختصاص داده می‫ شود که امید است امسال شاهد سهمیه بالاتر استان از ماهیان خاویاری ارزشمند باشیم.

وی بیان داشت: گونه های مختلف ماهیان خاویاری در حال پرورش در استان اصفهان شامل استرالیا، سیبری، چال باش، فیل ماهی و اوزون برون است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید