اجرای 4000 تن طرح پرورش ماهی در قفس

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
اجرای 4000 تن طرح پرورش ماهی در قفس
استاندار گیلان از اجرای 4000 تن طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان تا پایان پائیز خبر داد
محمدعلی نجفی در دیدار با رئیس سازمان شیلات کشور با بیان این‌که در بخش شیلات و آبزی‌پروری در استان به خوبی عمل شد، افزود: رئیس‌جمهور تأکید ویژه‌ای بر تحقق کامل مصوبات سفر استان‌ها را دارند که یکی از این مصوبات در گیلان پرورش ماهی در قفس است.

نجفی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن گفت: تا پایان پائیز امسال نیز قفس‌های ماهی به ظرفیت تولید 4000 تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف ساحلی گیلان نصب می‌شود.

استاندار گیلان افزود: در مجموع امسال برای برای 9 سرمایه‌گذار مجوزهای لازم به ویژه زیست محیطی صادر شده و پروانه تأسیس گرفته‌اند که در صورت جذب تسهیلات تا پایان سال موفق به نصب 6 تا 12 هزار تن خواهند شد.

وی بر ضرورت پرداخت کامل مطالبات چایکاران و پره‌های صیادی اشاره کرد و افزود: باید مطالبات کشاورزانی را که تک محصول هستند و تنها امیدشان به پول دریافتی تولیدشان است را هر چه سریع‌تر و به موقع پرداخت کنیم.

استاندار گیلان هم‌چنین یکی از ظرفیت‌های مناسب برای آبزی‌پروری را استفاده از آبندان‌ها دانست و از آب منطقه‌ای گیلان و سازمان جهاد کشاورزی خواست نهایت همکاری را برای پرورش ماهی در این بستر فراهم کنند.

نجفی با بیان این‌که باید با اندیشه مشترک جهت توسعه هر چه بیشتر بخش آبزی‌پروری و شیلات بکوشیم، خاطرنشان کرد: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده باید با تمام توان در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور نیز در این دیدار با قدردانی و تشکر از توجهات استاندار گیلان به بخش شیلات اظهار کرد: با همه توان می‌کوشیم تا مصوبات رئیس‌جمهور در گیلان را تحقق ببخشیم.

صالحی هم‌چنین از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد انزلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش شیلات خبر داد و گفت: همکاری در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و راه‌اندازی طرح‌های پرورش ماهی در قفس در محدوده این منطقه از جمله موضوعات مهم این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین در منطقه آزاد می‌تواند پشتیبان مناسب برای نصب و راه‌اندازی قفس‌های دریایی در منطقه مذکور باشد.

صالحی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای فعال کردن صنایع شیلاتی، راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی آبزیان و کارخانه‌های فرآوری‌های آبزیان از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه بین سازمان شیلات و منطقه آزاد انزلی است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید