افزایش 45 درصدی سطح مزارع پرورش میگو در گلستان

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
افزایش 45 درصدی سطح مزارع پرورش میگو در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: با زیرکشت رفتن 400 هکتار از زمین های مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال جاری، حدود 45 درصد بر مزارع پرورش میگو در استان افزوده می شود.

براساس اعلام شیلات گلستان ، سیدجواد قدس علوی روز شنبه افزود: در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و منویات رهبر معظم انقلاب، چهار پروژه ملی و استانی در دستور کار شیلات گلستان قرار گرفته است که پرورش ماهی در قفس از جمله پروژه های ملی می باشد.
وی تصریح کرد: از دیگر پروژه های استانی می توان به بهره برداری از لاین های دیگر در فاز 1 و 2 مجتمع پرورش میگو گمیشان، ساخت مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و همچنین پرورش ماهی در آب چاه های کشاورزی درقالب برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا افق 1404 اداره کل شیلات استان اشاره کرد.

مدیر کل شیلات گلستان بیان داشت: در سال جاری نسبت به سال گذشته ذخیره سازی بچه میگو با 50 درصد افزایش همراه بود که تولیدی بالغ بر 1200 تن را در پی خواهد داشت و پیش بینی می شود این تولید حدود 70 درصد بیشتر باشد.
قدس علوی با اشاره به میزان اشتغال زایی در مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: هم اینک 600 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش میگو گمیشان مشغول به کار هستند که امیدواریم طی سال های آتی، با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از لاین های 2 و 3 این مجتمع، میزان تولید و اشتغال در استان گلستان افزایش یابد.
در سال گذشته 267 هکتار از مزارع مجتمع گمیشان به پرورش میگو اختصاص داشت که با برداشت 700 تن میگو همراه بود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید