اردبیل 450 مزرعه آبزی‌پروری دارد

یک‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

اردبیل 450 مزرعه آبزی‌پروری دارد
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 450 مزرعه پرورش ماهی اعم از سردآبی و گرم‌آبی فعال است.
میر آرمان واعظی در جلسه ستاد توسعه آبزی‌پروری در اردبیل اظهار کرد: ما امسال پیش‌بینی می‌کنیم تولید آبزیان در مزارع پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی به 8 هزار و 500 تن برسد که بخش عمده‌ای از آنها آبزیان گرم‌آبی هستند.
وی افزود: ما امسال پیش‌بینی تولید 5 هزار تن آبزیان گرم‌آبی و 3 هزار و 500 آبزیان سردآبی را در استان داریم که با تلاش تولیدکنندگان این عرصه امیدواریم زمینه تحقق این میزان تولید با ارزش افزوده بیشتر فراهم آید.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل فعالیت 450 مزرعه پرورش ماهی را در مناطق مختلف استان یادآور شد و گفت: بعد از مشگین‌شهر با تولید 2 هزار و 800 تن، پارس‌‌آباد با یک‌هزار و 800 تن تولید آبزیان جایگاه دوم را در استان دارد.

واعظی افزایش تولید آبزیان را در سال‌های اخیر با یک روند مطلوب و مناسب بیان کرد و گفت: این استان قطب تولید بچه ماهیان سردآبی محسوب می‌شود که بیش از 6 میلیون قطعه از انواع مختلف تخم بچه ماهی‌ها خریداری و بین پرورش‌دهندگان توزیع شده است.

این مسئول تولید ماهیان زینتی را در این استان یکی دیگر از ابعاد فعالیت مثبت و سازنده اعلام کرد و یادآور شد: در بین‌ استان‌های غیرساحلی سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل مطلوب است به طوری که در حال حاضر بیش از 9.5 کیلوگرم سرانه مصرف اهالی استان اردبیل رقم زده شده است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل تصریح کرد: امیدواریم این میزان مصرف به 10.5 کیلوگرم ظرف دو سال آینده افزایش یابد.

واعظی به برنامه‌ریزی مدون و ظرفیت‌سازی مناسب در حوزه تولید آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: ما در یک برنامه میان مدت پیش‌بینی تولید 30 هزار تن و با نگاه روشن و افق بالاتر نیز تولید 50 هزار تن آبزیان را در استان اردبیل با توسعه مزارع پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با استفاده از ظرفیت آب‌های موجود در استان بتوانیم این وضعیت و شرایط را جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای تولیدکنندگان ماهی و آبزی، گفت: در کنار برنامه‌های آموزشی کارشناسان ما با حضور در مزارع پرورش ماهی سعی می‌کنند روش درست تغذیه مناسب آبزیان را به فعالان این عرصه آموزش دهند
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید