رونق شیلات استان مرکزی با ورود سرمایه گذاران خارجی

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
رونق شیلات استان مرکزی با ورود سرمایه گذاران خارجی
مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی از انجام سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های تولید بچه ماهی قزل‌آلا، کارخانه خوراک آبزیان و فرآوری آبزیان خبر داد.

حسن اکبری با اعلام این خبر افزود: با وجود محدودیت‌هایی که در حوزه منابع آبی استان وجود دارد، خوشبختانه با حمایت مسئولان استانی و پیگیری شیلات و شرایطی که در بعضی از شهرستان‌های استان وجود دارد، علاقه‌مندی برخی از شرکت‌های خارجی فعال در حوضه آبزی‌پروری و صنایع وابسته به سرمایه‌گذاری در این بخش در استان مرکزی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات مناسبی درخصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی جهت سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های آبزی‌پروری و صنایع وابسته بخش شیلات در استان مرکزی صورت گرفته است.

اکبری، ورود دانش روز دنیا و اشتغال‌زایی مناسب در این بخش‌ها را از مزایای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه شیلات و صنایع وابسته عنوان کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ورود یک شرکت اسپانیایی در حوزه تولید کنسرو ماهی در ظروف‌های پاکتی در شهرستان خمین، یک شرکت دانمارکی در زمینه تولید خوراک آبزیان در همین شهرستان و سرمایه‌گذاری در صنعت ماهیان زینتی توسط یک شرکت واز کشور ترکیه در شهرستان محلات نهایی و مذاکراتی جهت ورود دو شرکت دیگر تولیدکننده خوراک آبزیان از کشور فرانسه و چین با بهره‌برداران استان در حال انجام است.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید