۵۰ درصد محصول استخرهای پرورش میگو استان بوشهر برداشت شد

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
۵۰ درصد محصول استخرهای پرورش میگو استان بوشهر برداشت شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از زمان برداشت میگو در اراضی پرورشی استان بوشهر۵۰ درصد محصول استخرهای پرورش میگو استان بوشهر برداشت شده است

عباسعلی زنده‌بودی پرورش میگو و ماهی از مهم‌ترین ظرفیت‌های سواحل استان بوشهر دانست و اظهار داشت: طرح پرورش میگو در سواحل استان بوشهر اجرایی شده بگونه‌ای که اکنون 60 درصد میگوی پرورشی کشور از این استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 22 هزار هکتار زمین ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو مناسب است افزود: تاکنون شش هزار و 750 هکتار زمین برای پرورش دهندگان میگو واگذار شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 5 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برای پرورش میگو به بهره‌برداری رسیده خاطر نشان کرد: از این میزان امسال 3 هزار و 860 هکتار از سواحل استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته ‌که در بیش از 4 هزار استخر بچه میگو ذخیره سازی شد.

زنده‌بودی با اشاره به اینکه تاکنون 50 درصد محصول مزارع پرورش میگوی استان بوشهر برداشت شده گفت: 5 هزار و 500 تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر تاکنون برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 11 هزار تن میگو از 230 مزرعه پرورشی تا نیمه‌های آبان برداشت شود.

وی از اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس خبرداد و گفت: با توجه به قابلیت استان بوشهر در پرورش آبزیان طرح‌های مهمی در حوزه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس در استان بوشهر تدوین و طراحی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون 35 سرمایه‌‌گذار برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس اعلام آمادگی کرده‌ است گفت: علاوه بر پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس، طرح پرورش ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری اجرایی شده که با بهره‌برداری از آن نقش مهمی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید