500 چاه در مازندران به پرورش قزل آلا اختصاص یافت

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


استاندار مازندران گفت: تاکنون بر اساس نظر کارشناسان، 500 چاه در مازندران به پرورش ماهی قزل‌آلا اختصاص یافت
خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در مراسم معارفه فرماندار شهرستان جدید التاسیس سیمرغ، سیمرغ را نامی نمادین و تمثیل پرنده‌ای بلندپرواز دانست که خدای آسمان‌ها پشتوانه اوست و سیمرغیان مردان و زنان آزاده و خدادوستی هستند که نگهبان انقلاب آسمانی ایران زمین‌اند.
وی افزود: شاید از نظر ضوابط متعارف تقسیمات کشوری، بخش کیاکلا حد نصاب شهرستان ‌شدن را نداشت، ولی حسب‌الامر رئیس جمهور به یاد سیمرغ جبهه‌های جنگ تحمیلی" خلبان شهید احمد کشوری "این بخش به شهرستان سیمرغ ارتقا یافت.
طاهایی ارمغان انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ نماز عنوان کرد و ادامه داد: وحدت، اخوت، مهرورزی و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های دیگر این انقلاب است که خداوند به جهت برکت این انقلاب نورانی برای ملت ایران روشنایی و سرافرازی طلب کرده است.
استاندار مازندران ویژگی دیگر نظام را اطاعت امر رهبری عنوان کرد و افزود: گاهی اختلاف نظر بین دولت و مجلس پیش می‌آید اما با سخن رهبری همه ابراز اطاعت می‌کنند که این ویژگی نظام الهی است و بر همه تکلیف است که این سرمایه را حفظ کنیم.
وی یکی از مشکلات مهم شهرستان سیمرغ را غرقاب شدن زمین‌های شهرستان ذکر کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی این مسئله را در قالب یک پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار داده است.
این مسئول از زهکشی 100 هزار هکتار از اراضی مازندران با برآورد هزینه 600 میلیارد تومان خبر داد.
طاهایی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی بیان کرد: از چاه‌های بین مزارع بعد از برداشت برنج برای پرورش ماهی قزل آلا استفاده شود که تاکنون بر اساس نظر کارشناسان 500 چاه در مازندران به پرورش ماهی قزل آلا اختصاص یافت

دیدگاه خود را بیان کنید