دستگیری 5 صیاد متخلف در سردشت

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
دستگیری 5 صیاد متخلف در سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت از دستگیری پنج صیاد متخلف در این شهرستان خبر داد

خالد بایزیدی در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت در حین گشت‌زنی در اطراف رودخانه زاب تعدادی موتور برق را در اطراف این رودخانه را کشف کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از انجام تحقیقاتی در اطراف رودخانه زاب پنج نفر صیاد متخلف را در روستای نلاس این شهرستان که با استفاده از موتور برق اقدام به صید ماهی می‌کردند را دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پس از دستگیری این افراد آنان را جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل دادند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت در حین دستگیری این صیادان متخلف از آنان یک دستگاه موتوربرق، 50 متر کابل برق و یک عدد توری مخصوص جمع‌آوری ماهی کشف و ضبط کردند.

بایزیدی افزود: برابر ماده 13 قانون شکار و صید شکار، شکار، صید و یا کشتار جانوران وحشی با استفاده از سموم و مواد منفجره و امثال آن و شکار به صورت تعقیب با استفاده از وسیله نقلیه موتوری و‌همچنین کشتار آنان به طریق جرگه و محاصره دسته‌جمعی، مبادرت به اقداماتی که موجبات آلودگی آب را فراهم آورده و باعث مرگ و میر آبزیان یا به‌ خطر افتادن محیط زیست آنان شود، جرم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر این ماده هر کس مرتکب اعمال قید شده شود به مجازات حبس از 91 روز تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار ریال تا 20 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اشاره به اینکه صید ماهیان با استفاده از موتور برق یکی از فجیع‌ترین انواع صید است، خاطرنشان کرد: در این نوع صید به دلیل اینکه صیادان از جریان الکتریسیته استفاده می‌کنند ماهی‌ها فلج شده و تلف می‌شوند.

این مسؤول افزود: استفاده از جریان الکتریسیته در صید ماهی‌ها علاوه بر اینکه سبب تلف شدن ماهیان می‌شوند جان دیگر جانداران و آبزیان در رودخانه‌ها را به خطر انداخته و سبب تلف شدن جان آنان می‌شود.

بایزیدی تصریح کرد: استفاده از جریان الکتریسیته در صید ماهی‌ها علاوه بر اینکه جان بسیاری از آبزیان و ماهیان را به خطر انداخته و بر روی اکوسیستم آبی تاثیر بسیار سوئی دارد در برخی از مواقع موجب برق‌گرفتگی صیادان می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید