جهاد کشاورزی شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه شیلات فارس را مهیا کند

چهار‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
جهاد کشاورزی شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه شیلات فارس را مهیا کند

تولید آبزیان در این استان در گذشته مغفول مانده و پیشرفت چندانی نداشته و لازم است سازمان جهاد کشاورزی فارس فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد و شرایط ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه را مهیا کند.

اسماعیل تبادار، چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان شیلات ایران و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در شیراز افزود: ما نیز آمادگی داریم در کنار وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه شیلات و تولید آبزیان در استان فارس همکاری و حمایت لازم را داشته باشیم.
وی بیان کرد: وسعت و تنوع جغرافیایی فارس، زمینه و شرایط کافی برای تولید آبزیان در این استان را فراهم کرده است.

تبادار، ضمن تاکید بر لزوم تهیه و تصویب طرح جامع توسعه شیلات فارس اظهار داشت: وجود سدها، چشمه های متعدد و تنوع آب و هوایی در استان فارس زمینه فراوانی برای تولید آبزیان ایجاد کرده که باید به خوبی از آن بهره برداری شود.
او گفت: حوزه شیلات زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار فارس، ضمن اشاره به توانمندی های وزارت دفاع در فارس افزود: این استان همچنین آماده است در کنار وزارت دفاع، از صنایع دفاعی کشور و تامین تجهیزات مورد نیاز شیلات و دیگر مجموعه ها حمایت و پشتیبانی کند.
رئیس سازمان شیلات ایران هم، با اشاره به تولید یک میلیون و 90 هزار تن تولیدات شیلاتی در سال 95 در کشور گفت: استان فارس در میان استان های غیر ساحلی کشور در این زمینه در جایگاه ششم قرار دارد.
حسن صالحی افزود: سال گذشته 412 میلیون دلار تولیدات حوزه شیلات به خارج از کشور صادر شد که از این میزان 75 میلیون دلار مربوط به صادرات میگو است.
وی ادامه داد: منابع و ذخایر دریایی، ظرفیت های بین نسلی هستند و ما می کوشیم بر اساس قانون از این ذخایر به میزانی برداشت کنیم که برای نسل های آینده هم حفظ شود.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید