فعالیت روستاهای آمل در طرح پرورش ماهیان خاویاری

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
فعالیت روستاهای آمل در طرح پرورش ماهیان خاویاری

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل با تاکید بر اینکه آمل با وجود ظرفیت‌های موجود پیشنهاد می‌شود در پرورش ماهی خاویاری در هر روستایی یک نفر ورود پیدا کند، گفت: اداره شیلات و جهاد کشاورزی شهرستان برای شناسایی متقاضیان تلاش کنند

سید جعفر رسولی در جلسه بررسی پرورش ماهی خاویاری این شهرستان، اظهار کرد: به منظور رسیدگی بر توسعه روستایی بخشداران به تشکیل کارگروه‌ها بپردازند.

وی افزود: با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، همه دغدغه مسئولان بر رسیدگی مشکلات کشور باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل با تاکید بر اینکه اکنون دشمن به دنبال ایجاد مشکلات در داخل کشور است تا به جای گشودن گره‌ای از سوی مسؤولان و مردم، گره‌ای دیگر را بر نظام جمهوری اسلامی بیافزاید، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هوشیار بوده و جلوی ایجاد این گروه‌ها را بگیرند.

رسولی با بیان اینکه آمل تاکنون توانست در بخش کشاورزی و صنعتی حرف نخست را در استان بزند، بیان کرد: این شهرستان در پرورش مرغ گوشتی، ماهی آبزیان در مازندران رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در بخش صنعت نیز در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به منظور ایجاد اشتغال، توسعه شهری و روستایی اکنون تسهیلاتی با سود کم به متقاضیان داده می‌شود، تصریح کرد: در این راستا صندوق مهر و بانک سینا برای پرورش ماهی خاویاری که هم خاویار و هم گوشت آن مورد توجه است، تسهیلات ارایه می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل با اعلام اینکه بخشداران برای تشویق و توسعه این صنایع به شناسایی افراد در روستاها بپردازند، گفت: در این زمینه 50 درصد روستایی‌ها می‌توانند به بخش پرورش ماهیان خاویاری ورود یابند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه آمل با وجود ظرفیت‌های موجود پیشنهاد می‌شود در پرورش ماهی خاویاری در هر روستایی یک نفر ورود پیدا کند، اظهار کرد: در شناسایی متقاضیان دستگاه‌های اجرایی شیلات و جهاد کشاورزی تلاش داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه آمل با اشاره به اجرای طرح بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان بیان کرد: در اجرای طرح بوم‌گردی دانش فراوان مورد نیاز است هر چند می‌توان با موفقیت در این امر به تشویق صنایع تبدیلی، پرورش ماکیان و ماهیان پرداخت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بخشداران آمل برای توسعه روستایی باید به شناسایی این افراد بپردازند و با توجه به وجود گیاهان دارویی می‌توان به پرورش و تولید محصولاتی همانند زعفران، آویشن و گل‌محمدی در این شهرستان پرداخت.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید