سرانه مصرفی ماهی در کردستان ٥.٩ کیلوگرم است

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
سرانه مصرفی ماهی در کردستان ٥.٩ کیلوگرم است

مدیر شیلات و امور آبزیان استان کردستان گفت: در زمان حاضر مصرف ماهی و آبزیان در استان کردستان بر اساس میزان تولید و واردات بخشی از ماهی به استان حدود ۵.۹ کیلوگرم است که از سرانه کشوری پایین‌تر است

رحمان میرزایی اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان در کردستان براساس میزان تولید و واردات بخشی از ماهی به استان، در حدود 5.9 کیلوگرم است که برنامه ما این است این رقم را تا سطح میانگین کشوری که هشت کیلوگرم است، افزایش دهیم.

وی با اشاره به فصل صید ماهی در کردستان که از 15 شهریور تا 15 اسفندماه است، گفت: بیشترین میزان مصرف ماهی در استان، ماهیان گرمابی یا کپور ماهیان است که از منابع آبی، صید و استحصال می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان کردستان افزود: تعاونی‌های صیادی در سطح استان در زمان یاد شده در فصل صید، ماهی را به صورت صید روز و تازه به بازار عرضه می‌کنند.

وی به تعداد تعاونی‌های صیادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شش تعاونی صیادی با حضور 487 صیاد و پنج تعاونی آبزی پروری با مشارکت 1100 نفر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

میرزایی از افزایش تعداد تعاونی‌های صیادی و آبزی‌پروری استان در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تعاونی‌های آبزی‌پروری استان را با توجه به توسعه حاصل شده به 7 تعاونی ارتقا داده و در راستای تامین نهاده‌ها و مدیریت آبزیان استان نسبت به ایجاد اتحادیه پرورش ماهیان سردآبی اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده و همچنین ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد مهاجرت معکوس می‌تواند در احداث مجتمع‌های ماهیان سردآبی تحقق یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان کردستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان‌های ذیربط، همکاری و مساعدت بیشتری در راستای اهداف شیلات استان داشته باشند تا شاهد شکوفایی استان در زمینه تولید آبزیان بیشتر باشیم.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید