بهره گیری از پتانسیل های آبزی پروری در گرمی نیازمند برنامه ریزی است

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
بهره گیری از پتانسیل های آبزی پروری در گرمی نیازمند برنامه ریزی است

فرماندار گرمی مغان بر لزوم بهره گیری از قابلیت های آبزی پروری در این شهرستان مرزی تاکید کرد.

ابراهیم امامی روز پنجشنبه در بازدید از چند محل پرورش ماهی در بخش انگوت گفت: از 62 منبع آب مناسب برای پرورش ماهی در این شهرستان تنها 39 مورد قابلیت بهره ‌برداری پیدا کرده و لازم است شرایط برای سرمایه‌ گذاران پرورش ماهی فراهم شود تا بتوانند از ظرفیت های آبی شهرستان به خوبی استفاده کنند.

او به اهمیت کنترل و استفاده از آب های مرزی اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از آبهای جاری گرمی از محدوده این شهرستان خارج شده و به رودخانه‌ های مرزی و کشورهای همسایه می ‌ریزد و از این رو لازم است بستر و زمینه‌ بهره‌ برداری بیشتر و مطلوب‌ تر از این ظرفیت فراهم شود‌.
امامی از وجود 23 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و 16 سایت پرورش ماهیان گرمابی در گرمی خبر داد و گفت: برغم ظرفیت عظیم این شهرستان در این حوزه آبهای سطحی و زیرزمینی ، فقط از رودخانه های محلی برای توسعه فعالیت های آبزی پروری و تولید ماهی آن هم به طور محدود استفاده می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گرمی ، او پرورش انواع ماهیان را در گرمی با توجه به شرایط و موقعیت به وجود آمده مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر مراکز پرورش ماهی در کنار سد به خوبی شکل نگرفته در حالی که ‌‌می‌ توانیم به بهترین شرایط استفاده کرده و امکان بهره‌ گیری بیشتر از این توان را فراهم کنیم.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید