علی آباد کتول رتبه اول تولید قزل آلا در گلستان

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
علی آباد کتول رتبه اول تولید قزل آلا در گلستان

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: شهرستان علی آباد کتول یکی از قطب های تولید ماهیان سردابی در استان است و با تولید سالانه بالغ بر ۳۰۰ تن قزل آلا مقام اول را در این زمینه در استان دارا است

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: شهرستان علی آباد کتول یکی از قطب های تولید ماهیان سردابی در استان است و با تولید سالانه بالغ بر 300 تن قزل آلا مقام اول را در این زمینه در استان دارا است.

مهندس سید جواد قدس علوی در حاشیه بازید از مزارع پرورش ماهیان سردابی شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: مراکز پرورش ماهیان سردابی باید با مدیریت صحیح از کلیه امکانات و ظرفیت ها در جهت تولید بیشتر ماهی استفاده کنند.

وی با تاکید بر عملی کردن اقتصاد مقاومتی در مراکز تولید ماهیان سردابی استان بیان کرد: استفاده از امکانات و ظرفیت ها مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و همه باید در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

قدس علوی با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت مکانیزاسیون کردن مزارع پرورشی در استان و کشور پیش بینی شده است، تصریح کرد: انتظار می رود پرورش دهندگان با استفاده از این امکانات بتوانند ضمن اصلاح مزارع خود با بهره برداری بهتر از این روشها تولید خود را افزایش دهند.

همچنین معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز در این بازدید گفت: در شهرستان علی آباد کتول علاوه بر ماهیان سردابی انوع ماهیان گرمابی از جمله کپور، بیگ هد، فیتوفاک، آمور و ماهیان خاویاری پرورش داده می شود که امیدواریم از تمام ظرفیت های موجود این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری و تزئینی نیز استفاده شود.

مهندس سقلی عنوان کرد: وجود 3700 حلقه چاه کشاورزی در علی آباد کتول ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش آبزیان است که با استفاده از این توانایی می توان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گامی تاثیر گذار برداشت

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید