حوزه شیلات ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال در استان های ساحلی است

جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
حوزه شیلات ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال در استان های ساحلی است

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور با توجه به اینکه در استان های ساحلی که با مشکل بیکاری که جامعه با آن مواجه هستند اظهار کرد: از طریق پرورش ماهی و میگو در قفس در حوزه شیلات می توان اشتغالزایی و اقتصاد کشور را رونق بخشید

عبدالغفار شجاع رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌ها کشور در همایش خلیج فارس و در چهارمین اجلاس روسای مجامع مشورتی توسعه استان‌های کشور گفت:برای تامین آب شرب استان های ساحلی کشور که یکی از برنامه توسعه ششم کشور برنامه ریزی شده است که 30 درصد از این استان ها را از طریق شیرین سازی آب دریا باشد.

وی افزود:از دیگر برنامه دولت برای مقابله با ریزگردها در استان های مانند خوزستان در قسمت شن های روان بیابانی مالچ پاشی و نهال کاری است که اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌ها کشور با توجه به اینکه در استان های ساحلی ک با مشکل بیکاری که جامعه با آن مواجه هستند اظهار کرد: از طریق پرورش ماهی و میگو در قفس در حوزه شیلات می توان اشتغالزایی و اقتصاد کشور را رونق بخشید.

وی افزود: بیشتر مشکلات و مسائل که در جامعه است مقصر دولت قبل بوده است که برای حل این مشکلات زمانی بیش از دو دولت احتیاج است .

شجاع تصریح کرد: مجمع مشورتی متشکل از افراد نخبه و صاحب‌نظران استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها که بعنوان یک مجمع مشورتی صرفاً حق ارائه پیشنهاد و توصیه دارند و به‌هیچ‌ وجه در مسائل اجرایی دخالت ندارند.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌ها کشور بیان کرد: که تعداد اعضاء مجامع مشورتی در کلیه استان‌ها 21 نفر، شهرستان‌ها ۱۵ نفر و در بخش‌ها ۹ نفر تشکیل شده است.

شجاع تاکیدکرد: ساماندهی پسماندها و زباله‌های در کشور یکی از موضوعات اساسی و مهم است که دارای آثار و نتیجه زیست محیطی در حوزه های مختلف مانند تولید انرژی دارد .

وی افزود:از دیگر برنامه های مجمع مشورتی توسعه استان ها گرایش کشور به انرژی نو و غیر فسیلی است با وجود اینکه در کشور خودمان از انرژِی غیر فسیلی اختصاص دارد

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید