همایش دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها در بابل برگزار شد

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
همایش دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها در بابل برگزار شد

همایش دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بابل با حضور مسؤولان کشوری برگزار شد

علی نجفی در همایش دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها که در دانشگاه آزاد بابل برگزار شد، اظهار کرد: می‌توان از صنعت گردش‌گری در حوزه دریای خزر با کمترین هزینه، بدون حساسیت، بیشترین بهره را داشت.

وی با اشاره به اینکه با وجودی که دریای خزر ارتباط مستقیم با مقوله سرمایه‌گذاری دارد اما زیرساخت‌های مناسب آن فراهم نشده است، افزود: سرمایه‌گذاری یک فضای مساعد، جو آرام، تعادل و تعامل‌پذیری را می‌طلبد

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: در استان مازندران و مناطق شمالی کشور به سبب دفن غیربهداشتی زباله با آلودگی آب‌های زیرزمینی مواجه بوده که زندگی مردم شمال کشور را تهدید می‌کند لذا در این راستا پیگیر حل مشکل پساب به‌صورت ملی هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه آمادگی هر نوع همکاری برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست دارم، گفت: دانشجویان و فرهیختگان پایان نامه‌های دانشجویی خود را به این حوزه برای نجات دریای خزر اختصاص دهند.

*با انقراض ماهیان دریا و گونه‌های مختلف درختی در مازندران مواجه هستیم

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: دریای خزر با 130 رودخانه مشروب می‌شود.

ولی‌الله نانواکناری با اشاره به اینکه دریای خزر ظرفیت ارزشمندی است که کشور کمترین بهره را از آن دارد، افزود: انواع مختلف گونه‌های ماهی دریای خزر منقرض شده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، مشکلات زیست محیطی و آلودگی را عامل مهم بیماری آبزیان و انقراض نسل این سرمایه ارزنده برشمرد و تصریح کرد: باید این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و راهکار مناسب ارائه شود.

نانواکناری خاطرنشان کرد: دپوی زباله در شهر بابلسر و فریدونکنار در ساحل دریای خزر به مرحله انفجار رسیده است و نشت شیرابه این زباله‌ها سبب انقراض ماهیان شده است.

این مسؤول از وضعیت نامناسب زباله در اطراف سد هراز خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این سد باید فکری برای شیرابه این زباله‌ها کرد زیرا آب را آلوده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف جنگل‌های ما نیز در حال نابودی است، ادامه داد: با وجودی که مازندران با داشتن ظرفیت‌های طبیعی، پر تراکم‌ترین منطقه کشور در زمان تعطیلات است اما هنوز زیرساخت‌های گردشگری آن برای پذیرایی از مهمانان فراهم نشده است.

نانواکناری گفت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه 1404 باید درآمدی برابر با 25 میلیارد دلار از صنعت گردشگری داشته باشیم به‌درستی چه مقدار از آن محقق شد و سهم سواحل مازندران چقدر بوده و چقدر از این فرصت استفاده شده است.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید