عرضه ماهی سیستان در گستره ملی در آینده‌ای نزدیک

یک‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
عرضه ماهی سیستان در گستره ملی در آینده‌ای نزدیک

مدیرکل شیلات سیستان گفت: با توجه به کیفیت مطلوب ماهی سیستان، این محصول در آینده نزدیک جهت بازاریابی بهتر بسته‌بندی شده و جهت عرضه گسترده در سطح کشور به شرکت‌های معتبر پخش ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود

محبعلی سیستانی اظهار داشت: با توجه به کیفیت مطلوب ماهی سیستان، این محصول در آینده نزدیک جهت بازاریابی بهتر بسته‌بندی شده و جهت عرضه گسترده در سطح کشور به شرکت‌های معتبر پخش ماهی در جنوب سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود.


مدیرکل شیلات سیستان با اشاره به حمایت دولت از فعالان عرصه صیادی و پرورش ماهی در منطقه سیستان، گفت: با وجود افزایش عوارض ماهیگیری و صیادی در کشور، این مبلغ در سیستان افزایش نیافته و در 2 سال اخیر در این منطقه ثابت مانده و بسیار پایین‌تر از سایر نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه همه صیادان سیستانی از بیمه برخوردار هستند و بیمه هیچ یک از آنها تاکنون قطع نشده، بیان داشت: به منظور درآمدزایی برای بخشی از مردم سیستان، ماهی‌های تلف شده در منطقه جهت تهیه پودر ماهی به کارخانه‌های شهرستان چابهار ارسال می‌شود تا از این طریق منبع درآمدی برای منطقه ایجاد شود.

سیستانی عنوان کرد: در حال حاضر پرورش بچه ماهی در منطقه سیستان از رونق خوبی برخوردار است و شمار زیادی بچه ماهی پرورشی جهت فروش از منطقه سیستان به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود و در واقع می‌توان گفت سیستان در زمینه تولید بچه ماهی خودکفا است.

مدیرکل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد فضای تفریحی و افزایش گردشگران در منطقه و همچنین ایجاد اشتغال و صید و صیادی، پیگیر ایجاد اسکله چند منظوره در حاشیه غربی چاه نیمه هستیم و امیدواریم با تصویب و اجرای این طرح شاهد رونق و رشد اقتصادی در منطقه باشیم.

سیستانی با بیان اینکه حمایت از صیادان و ماهیگیران در دستور کار شیلات سیستان است، تاکید کرد: رهاسازی بچه ماهی جهت رونق صید و صیادی در منطقه سیستان از اقدامات مهم اداره‌کل شیلات سیستان جهت حمایت از صیادان منطقه است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید