50 هزار هکتار از اراضی ساحلی هرمزگان مستعد ایجاد مزارع تولید میگو است

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
50 هزار هکتار از اراضی ساحلی هرمزگان مستعد ایجاد مزارع تولید میگو است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: 50 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان هرمزگان در خلیج فارس و دریای عمان مستعد ایجاد مزارع تولید میگو است

ناصر حیدری‌پوری در نشست بررسی راهکارهای توسعه اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان به سمت تولید آبزیان در مزارع پرورش ماهی و میگو در ساحل و یا در قفس در دریا رو آورده‌اند که حجم تولید در این بخش و چرخش اقتصادی آن را چندین برابر کرده‌اند.
وی افزود: این مدل در کشورمان نیز طی چند سال اخیر رشد بسیار خوبی یافته است و در استان هرمزگان بالغ بر 50 هزار هکتار اراضی ساحلی مستعد ایجاد مزارع تولید میگو وجود دارد که طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم 5 هزار هکتار آن را آماده‌سازی و از آن برداشت محصول داشته باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان این که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در این بخش آغاز کرده است، ادامه داد: باید تجهیزات، دانش و تکنولوژی تولید آبزیان در استان هرمزگان را توسعه داد تا امکان برداشت به ازای سرمایه‌گذاری در هر هکتار نیز افزایش یابد.
حیدری‌پوری با اشاره به برداشت 10 تن به ازای هر هکتار در استان هرمزگان در مزارع پرورش میگو، اضافه کرد: متوسط برداشت در این بخش 2.2 تن در ازای هر هکتار است اما توانایی تولید هر چه بیشتر این محصول با ارزش اقتصادی با رشد دانش و تکنولوژی در این بخش وجود دارد.
وی از روند رو به گسترش تولید ماهی در قفس در استان هرمزگان طی دو سه سال اخیر خبر داد و گفت: میزان تولید ماهی در قفس در هرمزگان در سال 94 بالغ بر 400 تن بود اما امسال هدف‌گذاری برای تولید بیش از 4 هزار تن ماهی در قفس صورت گرفته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان داشت: یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار شیلات ایران کمک به بازسازی ذخایر میگو در خلیج فارس است که حدود 35 میلیون قطعه بچه میگو در سه ساله اخیر در این دریا رهاسازی شده است
منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید