ساخت شهرکهای شیلاتی در بوشهر

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
ساخت شهرکهای شیلاتی در بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: شهرکهای شیلاتی پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی در این استان ایجاد می شود.

محمدتقی منوچهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پرورش ماهی در قفس از طرح های اولویت دار برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در مسیر سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی در سال 95 است.
وی اضافه کرد: به منظور توسعه صنعت آبزی پروری و استفاده بهینه از ظرفیت های ساحلی این استان در نشست مشترک استاندار بوشهر و مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور توافق هایی برای انجام مقدمات دو طرح پرورش ماهی درقفس و شهرک شیلاتی پرورش میگو در استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان شیلات ایران، موسسه جهاد نصر کشور و استانداری بوشهر برای ایجاد شهرکهای شیلاتی و پرورش ماهی در قفس و استخرهای متراکم میگوی پرورشی در قالب زنجیره های کامل تولید بررسی شد.
منوچهری گفت: همچنین در جلسه مشترک میان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت شهرکهای کشاورزی استان بوشهر، موسسه جهاد نصر کشور و شرکتهای جهاد نصر بوشهر و فارس پیشبرد اجرایی دو طرح بزرگ پرورش ماهی در قفس و شهرک شیلاتی میگو پرورشی به ترتیب در منطقه چاه پهن تنگستان و رود شور شمالی گناوه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این برنامه چشم انداز تولید 10 هزار تن ماهی در قفس در سواحل این و تولید سه هزار تن میگوی پرورشی دیده شده است.
منوچهری افزود: همچنین برنامه ای برای استقرار هشت قفس برای تولید 500 تن ماهی در سال 95 با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه چاه پهن شهرستان تنگستان تنظیم و اجرا می شود.
وی گفت: پیش بینی شده است موسسه جهاد نصر کشور یک فروند شناور چند منظوره برای حمایت، پشتیبانی ومکان یابی محدوده پشتیبانی از طرح پرورش ماهی در قفس در زمینهای ملی منطقه چاه پهن مستقر کند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید