برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان زهک

چهار‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان زهک

رئیس اداره شیلات زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و مساعد شدن شرایط دمایی برای پرورش ماهی قزل آلا و با هدف افزایش سطح آگاهی متقاضیان، دوره آموزشی پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان برگزار شد

عیسی شاهرودی روز چهارشنبه اظهار داشت: این دوره آموزشی یک روزه با شرکت 30 نفر از پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در شهرستان زهک برگزار شد.
وی تصریح کرد: آبزی پروران در این دوره آموزشی با چگونگی پرورش ماهی قزل آلا، آماده سازی استخرهای پرورش ماهی، غذا دهی، مدیریت هوادهی و اصول مدیریت بهداشتی قزل آلا آشنا شدند.
وی آشنایی با بیماری های همه گیر در ماهیان قزل آلای رنگین کمان (ویروسی، باکتریایی، انگلی) و نحوه درمان این بیماری ها، استرس و نحوه مقابله با آن را از دیگر اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی بیان کرد: شهرستان زهک 700 استخر بتنی و خاکی پرورش ماهی سردآبی و گرمابی دارد.
رئیس اداره شیلات شهرستان زهک گفت: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای این شهرستان پرورش داده می شود.
شاهرودی اظهار داشت: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمورعلف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
وی تصریح کرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند و معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در همان مناطق به فروش می رسد و بخشی از آن نیز در بازار شهرستانهای زابل و زاهدان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
شهر زهک مرکز شهرستان زهک در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید