اتمام 90 درصد از عملیات رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در 8 رودخانه گیلان

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
اتمام 90 درصد از عملیات رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در 8 رودخانه گیلان
مدیر کل شیلات استان گیلان گفت: 90 درصد از عملیات رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های گیلان، با موفقیت انجام شده است

اسحاق شعبانی، در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا با هدف شرکت در مراسم آغاز عملیات رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه مرزی آستاراچای در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، اظهار کرد: از سالیان گذشته، شیلات عملیات مولد گیری، تکثیر و رهاسازی انواع ماهی با هدف بازسازی و حفظ ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برای این منظور شاخصه هایی از قبیل مناسب بودن بستر رودخانه ها، پاکی آب و باز بودن دهانه رودخانه ها مدنظر دست اندرکاران قرار گرفته است.


شعبانی افزود: اداره کل شیلات استان گیلان برای سالجاری برنامه ای را برای تکثیر و رهاسازی 150 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با وزن یک گرم نیز تدوین نموده بود که تاکنون 90 درصد از عملیات اجرای این طرح با موفقیت انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در سالجاری، تا پایان مرداد ماه به شکل کامل به اتمام خواهد رسید، خاطر نشان کرد: تاکنون در 8 رودخانه استان گیلان شرایط مولد گیری و رهاسازی مهیا شده است که دو رودخانه چلوند و آستاراچای در شهرستان آستارا قرار دارند.

مدیر کل شیلات گیلان در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت 4 هزار صیاد در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه این شغل پایدار و اقتصادی بماند، کارشناسان شیلات با استقرار همه ساله خود در رودخانه ها و مولد گیری، به بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر می پردازند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید