80 درصد میگوی گلستان شرایط صادرات دارد

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
80 درصد میگوی گلستان شرایط صادرات دارد

مدیرکل شیلات استان گلستان از افزایش 70 درصدی تولید میگو در مقایسه با سال گذشته در استان خبر داد و گفت: 80 درصد میگوی گلستان شرایط صادرات دارد

سیدجواد قدس‌علوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیای خاویار دریای خزر استان گلستان اظهار کرد: یک‎هزار و 200 تن میگو در سطح 400 هکتار استخر تولید می‎شود که نسبت به سال گذشته این تولید 70 درصد افزایش نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه میگو در استان گلستان به عنوان برند شناخته شده است، تصریح کرد: استان گلستان پاک‌ترین مجتمع پرورش میگو در کشور را دارد که در این زمینه روند پرشتاب را طی می‎کند، میگوی گلستان در بازار جهانی شناخته شده و ششمین سال است که تولید انبوه میگو را در دستور کار داریم.

صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع شده است

مدیرکل شیلات استان گلستان در خصوص خاویار نیز گفت: صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع شده و در زمینه پرورش ماهیان خاویاری مطالعات امکان‌سنجی و اجرایی انجام شده است.

قدس‌علوی بیان کرد: در منطقه بسیار خوب برای پرورش ماهیان خاویاری در سطح 500 هکتار اقدام خواهد شد، فاز اول 220 هکتار است که در افق 1404 نیز 8 هزار تن گوشت خاویار و 400 تن خاویار تولید می‎شود.

به گفته وی؛ 305 تن میگوی استان گلستان در مزارع منفرد پرورش پیدا می‎کند.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه استان ظرفیت خوبی در تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد، اظهار کرد: با اجرای طرح‎های مطالعاتی در راستای پرورش ماهیان خاویاری می‎توان فرصت‎های شغلی نیز برای جوانان ایجاد کرد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید