همکاری شیلاتی ایران و کره جنوبی ، بدون محدودیت

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
همکاری شیلاتی ایران و کره جنوبی ، بدون محدودیت
رئیس سازمان شیلات ایران از طرح های گسترده برای همکاری با کره جنوبی خبر داد و گفت :‌ وزیر شیلات کره جنوبی به زودی به ایران سفر می کند.

حسن صالحی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : هیئت 9 نفری از بخشهای شیلات استان های گیلان و مازندران بازدید کردند و به مراکز تحقیقات ماهیان خاویاری ، بازسازی ذخایر ماهیان خاویای ، ماهیان سردابی هم رفتند ، جلساتی با همکاران ما دارند و به اهواز هم خواهند رفت و در مناطق ازاد نیز همکاری می کنیم.


وی گفت : کره جنوبی در آبزی پروری پیشرو است و بازار صادراتی خوبی دارد ، تولیداتشان دو برابر ماست و به حدود دو میلیون تن می رسد که بخش عمده ان صدف های خوراکی است و ما هم می توانیم در این زمینه با کره ای ها برای پرورش صدف های خوراکی و گیاهان ابزی همکاری کنیم.

صالحی افزود : تفاهمنامه شیلاتی میان وزیر جهادکشاورزی با همتای کره ای ها امضا شده است که اجرایی می شود و سرمایه گذاری کره ای در پرورش میگو ، ماهی در قفس و ماهیان خاویاری و فراوری و بسته بندی ماهیان ریز (100 هزارتن تولید داریم) و هم صادرات برای بازارسانی جنوب شرق و کشورهای دیگر خواهد بود.


وی گفت : 10تا 12 مهر نمایشگاه شیلات در ایران برگزار می شود و کره ای نیز حضور می یابند و ما نیز در نمایشگاه بین المللی شیلات کره شرکت می کنیم.

صالحی گفت : کره تلاش می کند دانشگاه شیلاتی ایجاد کند که ما نیز حمایت کردیم و شاخه ای از ان در ایران هم ایجاد می شود.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت : هیئت حاضر در ایران برای همکاری تحقیقاتی علاقه مند و انتقال دانش و فناوری هستند و تاکید می کنند محدودیتی برای انتقال فناوری و حضور در ایران ندارند.
منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید