احتمال دخالت دشمن در بروز «جاروک جادوگر» و «کشند قرمز»

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


اخوان در حاشیه برگزاری همایش پدافند غیر عامل در حوزه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: روح حاکم بر پدافند غیر عامل بر چهار اصل استوار است و در زمانی که این اصول رعایت شود کاهش آسیب پذیری به همراه دارد.
وی افزود: در مبحث کشاورزی تهدید زیستی و انتشار عوامل و بیماری‌ها از سوی دشمن بسیار اهمیت دارد و تهدید زیستی از تهدید موشکی مهمتر و برای دشمن ایجاد عمق خسارت شاخص‌تر و وسیع‌تر است.
مدیرکل پدافند غیر عامل هرمزگان عنوان کرد: با توجه به تغییر تاکتیک‌های دشمن از سخت افزاری به نرم افزاری ابزار تاکتیک در این زمینه باید تغییر کند و با برگزاری این‌گونه همایش‌ها از مقالات متعدد از پژوهشگران و متخصصان بخش کشاورزی را جمع‌آوری و پس از تحلیل و بررسی، چالش‌های پیش رو را پیش بینی و سند راهبردی جهت اجرای تمامی نهاد‌های ذی‌ربط ارائه کنیم.
وی بیان داشت: یکی از روش‌های دیگر دشمن وابسته سازی کشور ما به خارج و کشورهای دیگر علی‌الخصوص در بخش غذایی و کشاورزی است.
اخوان تاکید کرد: تولیدکنندگان دام و طیور و فروشندگان باید آموزش‌های لازم در این زمینه‌ها را فرا گیرند تا بتوانند با ویروس‌هایی از قبیل ویروس جادوی جادوگر و کشند قرمز که احتمال دخالت دست دشمن در ساخت آنها می‌رود، مقابله کنند.
این مسئول هشدار دارد: کشاورزان حتی باید در خرید کود و بذر نیز دقت کنند چرا که در عصر کنونی این احتمال می‌رود که برخی از کشورها برای تضعیف حوزه کشاورزی دست به شیوع میکروب‌هایی بزنند که این حوزه در کشور را با مخاطراتی روبرو کند.
وی یادآور شد: هدف از برگزاری همایش مذکور و آن هم در بعد ملی در بخش کشاورزی با هدف تهیه یک راهبرد و سند ملی و راهبردی برای ارائه به کشاورزان صورت گرفته است.
اخوان اظهار داشت: محورهای کلی همایش یاد شده اعم از علوم زراعت، نانو تکنولوژی در علوم باغبانی، علوم دامی، شیلات و آبزیان، مدیریت، مهندسی ژنتیک و اصلاح نباتات، علوم صنایع غذایی، فناوری‌های نوین و مکانیزاسیون، گیاه پزشکی، منابع طبیعی، محیط زیست IT، کشاورزی پایدار، آب و خاک، ترویج و توسعه روستایی در بخش کشاورزی، اگروتروریسم، بیوتروریسم و شناسایی تهدید بخش‌های کشاورزی در راستای تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی است.
وی در پایان از دست اندرکاران برگزاری همایش پدافند غیر عامل در قشم، به ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم قدردانی کرد

دیدگاه خود را بیان کنید