پیش‌بینی تولید 1600 تن آبزی در کرمان

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
پیش‌بینی تولید 1600 تن آبزی در کرمان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: پیش‌بینی تولید انواع آبزیان در استان در پایان سال جاری، یک‌هزار و 600 تن است که امیدواریم طبق برنامه محقق شود

رها ابوالقاسمی ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه شیلات این شهرستان اظهار داشت: بم با وجود قنوات متعدد با دبی بالا از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه آبزی‌پروری برخوردار است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تعداد مزارع فعال پرورش ماهی شهرستان بم را 17 مزرعه با تولید 50 تن ماهی گرمابی و سردابی در سال 94 اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی تولید آبزیان در شهرستان بم در سال جاری حدود 200 تن است.

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی امسال 30 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی از انواع کپور و آمور در استخرهای ذخیره شهرستان بم رهاسازی شده است که این تعداد تولید 50 تن ماهی گرمابی را در پایان سال جاری نوید می‌دهد.

ابوالقاسمی با بیان اینکه تولید قزل‌آلا نیز در بسیاری از مناطق مستعد شهرستان بم انجام می‌شود، اظهار کرد: در برش اقتصاد مقاومتی استان کرمان تولید 4 هزار و 800 تن انواع آبزیان پرورشی را در پایان برنامه داریم.

وی افزود: پیش‌بینی تولید انواع آبزیان در استان در پایان سال جاری، یک‌هزار و 600 تن است که امیدواریم طبق برنامه محقق شود.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به استفاده از آب‌های شور استان از جمله شهرستان رفسنجان برای پرورش نوعی سخت‌پوست به نام آرتمیا اشاره کرد و استفاده از آب‌های شور را نیز در توسعه آبزی‌پروری مفید و موثر دانست.

وی عنوان کرد: شهرستان بم می‌تواند در بحث رونق مشاغل خانگی در پرورش ماهیان زینتی و آکواریومی و همچنین پرورش زالو سود ببرد.

ابوالقاسمی گفت: آب خروجی سد نساء بم یکی از منابع مناسب برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در شهرستان بم است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان 3.7 کیلوگرم در سال و رقم بسیار پایینی است که باید با ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه آبزی، این میزان را افزایش داد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید