افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان همدان

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان همدان
مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سرانه مصرف 7 کیلو گرمی آبریان در استان همدان خبر داد

علی دولو با تأکید بر اینکه در سال گذشته 5 هزار و 26 تن مجموع تولیدات انواع آبزیان در استان همدان بوده است که در این بین 3 هزار و 155 تن ماهی سردآبی و قزل آلا و بقیه گرم آبی و انواع کپور ماهی هستند افزود: با شناسایی پتانسیل های جدید در بخش شیلات تولید 5200 تن ماهی را در سال 95 هدف گزاری کردیم.

مدیر امور شیلات استان همدان خاطر نشان کرد: در راستای افزایش مصرف ماهی در بین خانوار های استان، کلاس های متعددی با همکاری 9 شرکت فنی مهندسی در دو بخش افزایش طبخ و مصرف آبزیان و همچنین آموزش آبزی پروران و سرمایه گذاری در بخش شیلات برگزار می شود.

دولو با اشاره به اینکه پروژه اجرای مکانیزاسیون در حال پیگیری است یادآور شد: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به منظور افزایش تولید در واحد سطح ، کاهش هزینه های ثابت، افزایش در آمد، صرفه جویی در مصرف زمین، کاهش نیاز آبی و افزایش ایمنی کار است.

وی با تاکید بر اینکه آبزی پروری مصرف آب نیست، استفاده بهینه از آب است تصریح کرد: استخرهای دو منظوره یکی از به صرفه ترین و مطمئن ترین راهکار ها در راستای کشاورزی و تولید آبزیان هستند.

وی در پایان افزود: 1200 نفر به صورت مستقیم و بیش از 5000 نفر به صورت غیر مستقیم در پرورش آبزیان فعالیت می کنند.

42 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان همدان مشغول به کار هستند که در قالب مشاغل خانگی، کارگاهی و مزرعه ای فعالیت داشته و 3 میلیون و 820 هزار قطعه ماهی زینتی تولید کردند

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید