صد هزار قطعه بچه ماهی در سد سیمره ایلام رها شد

سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صد هزار قطعه بچه ماهی در سد سیمره ایلام رها شد
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 10 هزار قطعه بچه ماهی گونه فیتوفاگ از خانواده کپور امسال در سد سیمره رها شده است.
فتح الله سلیمانی افزود: این اقدام با توجه به محدودیت صید از دریاها و کاهش ذخایر آبزیان در این منابع و آلودگی های صنعتی، طبق سیاست های شیلات در خصوص منابع آب های داخلی از جمله سد سیمره که مناسب فعالیت های پرورش ماهی در قفس و فعالیت صید و صیادی است، در قالب تشکل های تعاونی انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را استفاده حداکثری از این منابع ، تقویت ذخایر آبزیان سد ، جلوگیری از صید بی رویه گونه های بومی و تامین امرار معاش اهالی حاشیه این سد عنوان کرد.
پروژه بین المللی احیای اراضی جنگلی در استان ایلام کلید خورد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اعلام کرد: پروژه بین المللی احیای اراضی جنگلی در استان ایلام کلید خورد.

خیرالله آذرکردار گفت: احیا، گسترش و مدیریت پایدار اکوسیستم های خشک و نیمه خشک از جمله طرح های بین المللی است که با همکاری جف (صندوق تسهیلات زیست محیطی) سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در منطقه حوزه آبخیز دویرج استان ایلام اجرا می شود.

وی بهبود وضعیت جنگل ها، مراتع و اکوسیستم های کشاورزی و مدیریت پایدار منابع طبیعی از طریق ایجاد چهارچوب های برنامه ریزی شده و اجرای مشارکتی در سطح حوزه آبخیز و با هدف افزایش تاب آوری اکوسیستم ها و معیشت های محلی در چشم اندازهای خشک و نیمه خشک جنگلی در حوزه آبخیز دویرج استان ایلام را از اهداف این پروژه عنوان کرد.

وی افزود: تأثیرات مثبت زیست محیطی، ارتقای مباحث بهداشتی، رفاهی و خدماتی، رونق وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار از مزایای اجرای این پروژه بزرگ محسوب می شود.

آذرکردار با بیان اینکه برنامه های پروژه تاکنون به خوبی پیش رفته است، ادامه داد: طرح مدیریت پایدار سرزمین و جنگل در یک بازه زمانی مشخص انجام خواهد شد و اعتبار پروژه را سازمان های جف و جنگل ها و مراتع کشور تامین می کند.

به گزارش ایرنا، در راستای بررسی نخستین و بروز رسانی اطلاعات میدانی و در خصوص وضعیت منطقه مورد نظر اجرای طرح (حوزه آبخیز دویرج) مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، کارشناسان دفتر UNDP در ایران و جمعی از کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از منطقه بازدید کردند.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید