بزرگترین واحد تولید قوطی کنسرو در چابهار به بهره برداری رسید

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
بزرگترین واحد تولید قوطی کنسرو در چابهار به بهره برداری رسید

بزرگترین واحد تولید قوطی کنسرو تن ماهی شهرستان چابهار در دومین روز هفته دولت در مراسمی با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بخش دشتیاری این شهرستان به بهره برداری رسید

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در حاشیه این مراسم که با حضور غلامرضا مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان وبلوچستان، محمدرضا نارویی مدیرعامل آب و فاضلاب استان و شماری از مدیران چابهار برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه تولید قوطی تن ماهی و کنسروجات در زمینی به مساحت پنج هزار و 240 مترمربع و زیربنای هزار و 180 متر ساخته شده است

احمدعلی موهبتی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری 38 میلیارد ریالی بخش خصوصی به مرحله تولید قوطی رسیده و حدود 10 میلیارد ریال سرمایه در گردش آن است.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این کارخانه 165 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی گفت: این کارخانه با تولید سالانه 51 میلیون قوطی برای 25 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
فرماندار چابهار بیان کرد: همچنین در دومین روز از هفته دولت یک واحد پرورش مرغ گوشتی 15 هزار قطعه ای با تولید 330 هزار تن گوشت مرغ به بهره برداری رسید.
موهبتی افزود: این واحد تولیدی که برای هفت نفر اشتغالزایی کرده با 2 میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی و هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی ساخته شده است.
وی راه اندازی خانه بهداشت پسابندر با 85 مترمربع زیربنا و اعتبار 900 میلیون ریال، سنگ شکن شرکت سنگ وکوه بخش خصوصی با اعتبار 30 میلیارد ریال، اصلاح و بازسازی شبکه برق روستای بریس و پسابندر و استخر ذخیره آب کرمبل نگور را از دیگر طرحهای بهره برداری شده عنوان کرد.
وی گفت: نمایندگی شیلات بندر بریس به اداره ارتقا پیدا کرد تا تمامی امور صیادان تسریع شود.
به گزارش ایرنا در طول هفته دولت 123 طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی، آموزشی، اقتصادی وغیره با اعتبار بیش از 528 میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی شهرستان چابهار بهره برداری و کلنگ زنی می شود.
علاوه بر اجرای طرح های عمرانی و خدماتی، ویژه برنامه های مختلفی نظیر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار مسئولان با مردم در شهر و روستاها و تجلیل از کارکنان دولت نیز در چابهار انجام می شود.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید