تولید ماهی در قفس از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی ایلام است

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
تولید ماهی در قفس از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی ایلام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:تولید ماهی در قفس از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی ایلام است

تراب میری امروز در ایلام اظهار داشت: بخش کشاورزی ایلام پتانسیل این را دارد که بتواند محور توسعه استان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بخش کشاورزی ایلام از نظر تولید، اشتغال و ... می‌تواند موتور محرکه سایر بخش‌ها باشد، صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان حلقه واسط بین صنعت و کشاورزی بوده که با توسعه بخش کشاورزی این صنایع هم توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توسعه بخش صنعت بخش کشاورزی هم رونق گرفته در نهایت شاهد توسعه یافتگی استان ایلام در بخش‌های تولید و اشتغال در نهایت حوزه اقتصادی آن خواهیم بود.

این مسؤول اضافه کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه آبزیان در استان ایلام صورت گرفته است، پرورش ماهی در قفس به عنوان یک پروژه محوری که جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، مد نظر مسؤولان قرار دارد.

میری تصریح کرد: در حال حاضر این طرح‌ها در حال توسعه بوده و ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام در این حوزه موجود است، استان ایلام دارای سه سد بوده که امکان تولید ماهی در قفس را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تاکنون نیز 3 واحد پرورش ماهی در قفس را در سد سیمره احداث کرده و با مشارکت مردم و با حضور مردم ظرفیت تولید 120 تن ماهی در این سد فراهم شده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تمام توان خود را صرف توسعه بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن کرده و در این راستا از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نشده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید