مبارزه با سرطان با خیار دریایی

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
مبارزه با سرطان با خیار دریایی
دکترای علوم دریایی گفت: با یک تیم تحقیقاتی بر روی خیار دریایی که خواص ضد سرطان دارد کار می کنیم و درصوت صنعتی شدن ارز آوری اقتصادی زیادی را برای کشور دارد.

فاطمه پیشه ورزاد، دکترای علوم دریایی در حاشیه نمایشگاه سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی ، فراورده های طبیعی و طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی فعالیت های تحقیقاتی گفت:با یک تیم تحقیقاتی بر روی بحث آبزیان مختلف همانند خیار دریایی و اسفنج ها فعالیت می کنیم.

وی افزود: ترکیبات آبزیان را به صورت خالص جدا سازی می کنیم تا تکنولوژی که کشورهای اروپایی و آمریکایی دست یافته اند و در اختیار ما قرار نمی دهند را بدست آوریم، البته بدست آورده ایم و در حال پیشرفت آن هستیم.

پیشه ورزاد با اشاره به ترکیبات خالص خیار دریایی گفت: انواع ترپینول ها است که خواص ضد سرطان دارد درصوت صنعتی شدن عرضه آوری اقتصادی زیادی را می تواند برای کشور داشته باشد.

این محقق افزود:ترکیبات خیار دریایی به صورت میلی گرم به دلار حساب می شود و می توان فعالیت خوبی داشته باشیم.

پیشه ورزاد یاد آور شد: در مرحله آزمایشگاهی هستیم و در ایران برای اولین بار است که این تحقیق انجام می شود، این آزمایش بر روی سلول های سرطانی موش تست شده است و جواب مثبت را نیز دریافت کرده ایم.

وی بیان کرد:به صورت معنی داری اختلاف ها را نشان داده است که چقدر می تواند در درمان سرطان موثر باشد.

این محقق علوم دریایی بیان کرد: درصدد هستیم تا بتوانیم آبزیان دریایی را تکثیر کنیم تا بتوانیم مواد اولیه داشته باشیم تا وارد فاز صنعتی شویم.

وی ادامه داد: نمونه های مشابه خارجی به دلیل دارا بودن خواص ضد سرطان، تکنیک آن را به ما نمی دهند و اگر این دارو را وارد کنیم هزینه های زیادی به ما تحمیل می شود، اما اگر تولید بومی خود باشد از استاندارد ها و ترکیبات اصلی آن نیز خبر داریم و با قیمت پاینتری نیز تولید می شود.

پیشه ورزاد بیان کرد: خیار های دریایی خواص ضد سرطان، ضد باکتری، ضد قارچ دارند و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند وهمچنین می تواند با دارو های شیمیایی رقابت کند و عملکردی بهتر از آن داشته باشد.

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید