پنج کارگاه پرورش ماهی زینتی در همدان احداث شد

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

پنج کارگاه پرورش ماهی زینتی در همدان احداث شد
روحانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تولید حدود دو میلیون قطعه ای ماهیان زینتی سال گذشته استان، به سه میلیون و دو هزار قطعه در سالجاری افزایش می یابد.

وی همچنین از احداث یک کارگاه یک میلیون قطعه ای پرورش ماهیان زینتی در استان خبر داد و گفت: تولید یک میلیون قطعه ای این واحد از سال آینده در استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فعالان این مرکز کارشناسان شیلات استان همدان هستند اظهار داشت: با فعالیت این مرکز میزان تولیدهای ماهیان زینتی این استان رشد چشمگیری می یابد.

روحانی همچنین انواع ماهیان زینتی استان را ˈکوپیˈ، ˈآنجلˈ(رمری-دودی –کویز)، ˈسوارترˈ، ˈپرتˈ، ˈکریوراسˈ، ˈگورامیˈ، ˈپلاتیˈ، ˈفایترˈ، ˈسورمˈ، ˈاسکارˈ، ˈفلاورهورنˈ، ˈگلدفیشˈ، ˈزبراˈ و ˈتایگرˈ معرفی کرد.

وی با اشاره به صرفه اقتصادی تولید و پرورش ماهیان زینتی گفت: قیمت هر قطعه ماهیان زینتی در بازار 15 هزار ریال است در حالی که برای هر قطعه بین شش تا هفت هزار ریال هزینه شده و مابقی آن سود است.

وی همچنین حمایت گسترده از متقاضیان راه اندازی مراکز پرورش ماهیان زینتی استان خبر داد و گفت: 80 درصد هزینه راه اندازی این واحدها به صورت تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

روحانی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 32 کارگاه پرورش ماهیان زینتی با اشتغال 58 نفر به صورت مستقیم در استان همدان فعال است

دیدگاه خود را بیان کنید