صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو هرمزگان در اولویت است

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو هرمزگان در اولویت است

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در بخش آبزی پروری و شیلاتی در استان وجود دارد، این اداره کل صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو را در اولویت قرار داده است.

مجید وفادار روز شنبه در نشست مشترک اداره کل شیلات و محیط زیست استان با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال و رعایت بر اصول حفاظت از محیط زیست افزود: سرعت بخشی در صدور مجوزهای زیست محیطی سایت های پرورش میگو، موجب توسعه پرورش این نوع آبزی در زمین های مستعد استان و همچنین تولید اشتغال می شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت: با رایزنی های انجام شده با اداره کل محیط زیست و همچنین پیگیری های صورت گرفته، در حال یافتن راه حلی مناسب جهت فراهم شدن امکان توسعه پرورش میگو هستیم.

سید پرویز محبی اظهارامیدواری کرد: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده، شاهد افزایش قابل قبولی در تولید پرورش آبزیان بویژه میگو باشیم.
وی بیان داشت: بدون شک دستگاه های اجرایی متولی همه تلاش خود را در جهت رفع موانع تولید و پرورش میگو به کار بسته اند.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: با تعامل سازنده ای که در بین ادارات استان و دیگر نهادهای متولی با توسعه آبزی پروری وجود دارد، شاهد رونق تولید و اشتغال در سالجاری و آینده باشیم.
استان هرمزگان در سال 95 با تولید بالغ بر 255هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین رتبه نخست در این زمینه را کسب کند.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید