سه میلیون قوطی تن ماهی از سال آینده در کارخانه پسابندر چابهار تولید می شود

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
سه میلیون قوطی تن ماهی از سال آینده در کارخانه پسابندر چابهار تولید می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صیدصنعتی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه ریزی برای تولید سه میلیون قوطی تن ماهی در کارخانه این شرکت مستقر در پسابندر چابهار در حال انجام است و تا نیمه اول سال آینده کاملا محقق خواهد شد.

سیدعباس تقوی روز سه شنبه اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی تنها شرکت دولتی در منطقه آزاد چابهار است که با هدف توسعه مصرف ماهی و میگو در کشور، ایجاد کارآفرینی و اشتغال تاسیس شده است.
وی افزود: این شرکت دولتی با ایجاد کارخانه تن ماهی در پسابندر هم اینک سالانه یک میلیون قوطی تن ماهی تولید و با سود اندک و قیمت ارزان به بازار مصرف عرضه می کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت وصیدصنعتی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ماهی گیدر و هورر پس از خریداری در قوطی های تن ماهی به اوزان 100، 120، 150 و 180 گرم در بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینکه این شرکت از زمان تاسیس در سال 1374 تا 1391 برای دولت و منطقه آزاد زیان ده بوده و سودی نداشته است، خاطرنشان کرد: با تغییر اساسنامه و بکارگیری نیروی انسانی مجرب در سالهای اخیر شرکت به سودآوری خوبی رسیده است.
وی گفت: هم اینک 594 نیروی انسانی این شرکت در بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد مشغول خدمت هستند که 48 نفر آنان در بخش تولید و عرضه تن ماهی فعالیت می کنند.
تقوی تصریح کرد: از امتیازات منحصر به فرد این شرکت دولتی داشتن هسته های فناوری دانش بنیان شیلات در مرکز رشد بین المللی چابهار است که اهتمام ویژه ای به استفاده از بیوتکنولوژی در تولید فرآورده های نوین از آبزیان منطقه دارد.
وی با بیان اینکه ماهی صید شده از اقیانوس طعم، مزه و کیفیت بهتری از ماهی خلیج دارد، خاطرنشان کرد: آلودگی های نفتی، رهاسازی پساب کارخانجات بزرگ صنعتی و پالایشگاهها، ترافیک کشتی ها کیفیت ماهی در خلیج را پایین آورده است.
وی از مشکلات مهم کارخانه های تن ماهی در چابهار را مواد اولیه به ویژه دسترسی سخت به روغن سویا و نبود کارخانه قوطی سازی عنوان کرد و افزود: تهیه و حمل روغن سویا و قوطی هزینه های تولید تن ماهی را بالا برده است.
وی خواستار ساخت فضای اداری مناسب و پرداخت مطالبات شرکت صید صنعتی توسط منطقه آزاد چابهار شد و افزود: برای تولید سه میلیون قوطی تن ماهی 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری و منابع مالی نیاز است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید