پایانه صادراتی میگو در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
پایانه صادراتی میگو در استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: پایانه صادراتی میگو به زودی در شهرستان گمیشان استان گلستان راه‌اندازی می‌شود

سید جواد قدس‌علوی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی شهرستان گمیشان اظهار داشت: شهرستان گمیشان قطب میگوی کشور است و میگوی گمیشان برند بسیارخوبی است که درصدد توسعه فازهای بعدی این طرح هستیم. وی با اشاره به اشتغالزائی این طرح افزود: سال گذشته از صادرات میگو 3 میلیون دلار عاید کشور شده و امسال با برداشت 1200 تن میگو این درآمدزایی به 5 میلیون دلار خواهد رسید


مدیرکل شیلات استان گلستان تصریح کرد: در افق 1404 حداقل 17 هزار تن برداشت میگو خواهیم داشت که می‌تواند برای 8 هزار و 500 نفر ایجاد اشتغال کند.

قدس‌علوی همچنین بااشاره به اینکه پایانه صادراتی میگو در آینده نزدیک در گمیشان افتتاح می‌شود،گفت: ایجاد صنایع تبدیلی میگو هم در اولویت شیلات است و ما در حوضچه‌های پرورش میگو به عنوان کشت دوم پرورش قزل‌آلا را مدنظر داریم.

وی همچنین پرورش ماهی در قفس را هم از طرح‌های درآمدزا و اشتغال‌آفرین دانست و اظهار کرد: این طرح درستاد فرماندهی اقتصاد مقامومتی استان مورد تاکید است و در فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در 200 هکتار فعالیت را آغاز خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم 8 هزار تن گوشت ماهی و 400 تن خاویار برداشت کنیم.

ضمیر فرماندار شهرستان گمیشان هم در این جلسه با ارائه برنامه‌های تحول‌محور شهرستان و اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان در زمینه‌های آبزی پروری و گردشگری، ازاعضای جلسه خواستار رفع برخی از موانع پیش‌روی توسعه شهرستان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: توجه به مزیت‌های هر منطقه مهم است و اسناد بالادستی مسیر حرکت ما را روشن می‌کند و ما درباره شهرستان گمیشان هم باید به این اصل توجه کنیم.

محمود ربیعی با اشاره به لزوم شناخت دقیق موانع توسعه گفت: پرورش ماهیان خاویاری از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است که زمینه‌های آن در حال انجام است و زیرساخت‌های آن هم آماده است.

وی اظهار کرد: دراین خصوص هم برنامه‌های مدونی تدوین شده و تلاش‌ها در راستای احیای بخش شیلات و آبزیان گمیشان در حال انجام است و دیگر بخش‌ها باید موانع موجود را با نگاه مثبت برطرف کنند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید