مشکل تردد قایق های صیادی با قدرت موتور بالا در هندیجان حل شد

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
مشکل تردد قایق های صیادی با قدرت موتور بالا در هندیجان حل شد

سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان گفت: از امروز قایق های صیادی با بی سیم و موتور 75 اسب بخار می توانند به دریا تردد کنند.

سیدمهران رفیعی اظهار کرد: موتورهای که در حال حاضر بر روی قایق های صیادی نصب می باشد دارای قدرت موتور 48 اسب بخار هستند که فعالیت صیادان را برای امرار معاش مشکل ساخته است.
وی گفت: کمبود صید در سال های اخیر سبب شده که این افراد در آب های نزدیک نتوانند به صیادی بپردازند و مجبورند برای دسترسی به صید مسافت بیشتری را از خشکی فاصله گیرند که موتور 48 پاسخگوی نیاز آنها نیست و باید از موتور 75 اسب بخار استفاده کنند.
وی گفت: به دلیل برخی موانع قانونی تردد قایق های با قدرت موتور 75 اسب بخار به دریا ممنوع بود و برای حل این موضوع پیگیری و نامه نگاری زیادی با استانداری خوزستان انجام شد.

سرپرست فرمانداری هندیجان ادامه داد: مشکل دیگری که این قایق ها داشتند وجود برخی موانع برای استفاده از بی سیم دستی جهت ارتباط با همدیگر و ساحل بود.
وی افزود: با پیگیری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان و حمایت استاندار خوزستان، امروز هر 2 مشکل برطرف و با ابلاغ آن از این پس قایق های صیادی می توانند از هر 2 امکان استفاده کنند.
وی گفت: قایق های صیادی با معرفی نامه اداره شیلات می توانند برای دریافت بی سیم اقدام کنند.
وی با تقدیر و تشکر از فرماندهی مرزبانی خوزستان گفت: نیروهای دریابانی مستقر در هندیجان ضمن تامین امنیت پایدار در مرزهای آبی این شهرستان، همکاری مناسبی با سایر دستگاه های اجرایی در حفظ معیشت مردم دارند.
400 قایق صیادی دارای مجوز در بندر هندیجان فعالیت می کنند.
شهرستان هندیجان با 45 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید